    From: "WaLker" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Zewnętrzny hdd do robienia backupu?
    Date: Thu, 5 Mar 2009 17:24:33 +0100

    Użytkownik "Raist" <robert@@zabel.pl> napisał w wiadomości
    news:49afc99a$1@news.home.net.pl...
    > poważnie piszesz? Więkzość moich znajomych w tym i ja robimy backup na hdd
    > zamiast żonglować płytami dvd :)

    I na taką postawę własnie liczyłem:)
    Przyznam, że u mnie ten pomysł zrodził się w momencie uświadomienia sobie
    (Eureka!), że zewnętrzny hdd jest wielkości niemal dokładnie palmtopa, a
    odpowiadająca mu ilość płyt to spora piramida (do płyt dl jakoś nie mam
    zaufania).

    > Przewaga płyt, to tylko
    >
    > bez urazy, ale odnoszę wrażenie że byłeś przez jakiś czas odcięty od
    świata
    > jeśli chodzi o ceny :)

    Absolutnie nie czuję się urazony:) I zapewniam, że zanim zawróciłem głowę
    grupie, sprawdziłem ceny. Płyty to Verbatim DVD-R, a hdd to Toshiba. Bałem
    się, że ktoś może poruszyć i ten wątek :) Niemniej, ma to znaczenie
    drugoplanowe, bowiem i tak stosunek ceny za 1GB danych pozostaje taki sam.

    Bardziej mnie interesuje, czy taki hadek przeznaczony do backupu trzymacie w
    szufladzie i włączacie tylko w chwili wykonywania kopii?
    Najbardziej martwi mnie trwałość. Jak ktoś wcześniej zauważył, co innego
    stracić płytę i 4GB danych, a co innego hdd z 400GB...
    Mam płyty CD-r nagrywane w 1994 r. i nie ma problemu z odczytem. Najstarszą
    DVD-r mam z 2003 i też oczywiście bez problemów. Ale przy 10-cio letnim
    hadeku to już niepokój by mnie zżerał:)

    Pozdrowienia
    WaLker