eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Data: 2021-09-04 17:29:17
    Temat: Re: Ziew...
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 04.09.2021 o 13:09, heby pisze:
    > No, ale dlaczego z opon więcej? Jaki jest mechanizm fizyczny generowania
    > pyłu z opon w przypadku elektryka i dlaczego jest gorszy? Nie proszę o
    > model matematyczny, tylko opis słowny. Ciekaw jestem.

    żeby się rozpędzić i zahamować potrzebujesz tarcia na styku opona - jezdnia

    jeżeli masz tam tarcie to się jedno i drugie zużywa, sposób hamowania koła (czy
    klockami
    czy elektromagnetycznie) nie zmienia nic w kwestii zużycia opon

    elektryki generalnie są cięższe niż nieelektryki (stąd np. większe dmc na B dla
    dostawczaków na paliwach alternatywnych) więc jakoś w okolicach proporcjonalnych do
    zwiększenia masy zwiększa się też zużycie opon

    powyższe to nie moja teza więc nie będę jej bronił i walczył o ułamki, ale zużycie
    opon co
    do zasady co najmniej nie różni się między tymi pojazdami

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: