eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!eternal-september.org!reader02.eternal-september.org!.POS
    TED!not-for-mail
    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ziew...
    Date: Sat, 4 Sep 2021 17:40:25 +0200
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 34
    Message-ID: <sh041f$vj$1@dont-email.me>
    References: <sgto7t$b7p$1@news.icm.edu.pl>
    <613275c0$0$532$65785112@news.neostrada.pl> <sgva7m$rff$1@dont-email.me>
    <613349a8$0$549$65785112@news.neostrada.pl> <sgvk4r$mvn$1@dont-email.me>
    <sh03cg$39p$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sat, 4 Sep 2021 15:40:31 -0000 (UTC)
    Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
    posting-host="2a65c2e9ff7e2dbfcaaab58c477be49e"; logging-data="1011";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1/BSLa9Vky69QC3E7C8UQRi"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.13.0
    Cancel-Lock: sha1:iG/s8gCaBc2TqiB3MLdqAxg2gVY=
    In-Reply-To: <sh03cg$39p$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
    Content-Language: en-US
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2696825
    [ ukryj nagłówki ]

    On 04/09/2021 17:29, m4rkiz wrote:
    >> No, ale dlaczego z opon więcej? Jaki jest mechanizm fizyczny generowania
    >> pyłu z opon w przypadku elektryka i dlaczego jest gorszy? Nie proszę o
    >> model matematyczny, tylko opis słowny. Ciekaw jestem.
    > żeby się rozpędzić i zahamować potrzebujesz tarcia na styku opona - jezdnia

    Spalinowe, rozumiem, lawitują?

    > jeżeli masz tam tarcie to się jedno i drugie zużywa, sposób hamowania
    > koła (czy klockami czy elektromagnetycznie) nie zmienia nic w kwestii
    > zużycia opon

    Czyli innymi słowy jest to taka sama fizyka, jak w spalinowych?

    > elektryki generalnie są cięższe niż nieelektryki (stąd np. większe dmc
    > na B dla dostawczaków na paliwach alternatywnych) więc jakoś w okolicach
    > proporcjonalnych do zwiększenia masy zwiększa się też zużycie opon

    Czy o tyle, że nas wszystkich zatrują?

    > powyższe to nie moja teza więc nie będę jej bronił i walczył o ułamki,
    > ale zużycie opon co do zasady co najmniej nie różni się między tymi
    > pojazdami

    Tak. I o te 5% zatrucia gumą i drutami z opon dzielnie walczą
    przeciwnycy elektryfikacji? Łomatko. Czy można upaść niżej?

    Więcej dobrego w ostatnim roku dla motoryzacji i smogu zrobił COVID niż
    wszyscy ekolodzi razem wzięci. Stawiam tezę: wymusić pracę zdalną dla
    wszystkich, gdzie to możliwe. Efekte będzie że tego pyłu z opon i
    hamulców będzie znacznie mniej. Dziur będzie mniej. Spalin. Itd itp. To
    jest ekologia. A nie rozdzieranie szat o to że guma z kół jest problemem
    ekologicznym. Jakoś nie słyszałem aby to ona odpowiadała za efekt
    cieplarniany.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: