eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!newsreader4.netcolog
    ne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.
    ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.p
    l!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl
    .POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Ziew...
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <sgto7t$b7p$1@news.icm.edu.pl>
    <613275c0$0$532$65785112@news.neostrada.pl> <sgva7m$rff$1@dont-email.me>
    <613349a8$0$549$65785112@news.neostrada.pl> <sgvk4r$mvn$1@dont-email.me>
    <61335eb4$0$501$65785112@news.neostrada.pl> <sgvo8j$hgn$1@dont-email.me>
    <6133679b$0$501$65785112@news.neostrada.pl> <sgvq53$tsm$1@dont-email.me>
    <61338829$0$548$65785112@news.neostrada.pl> <sh01ok$g74$1@dont-email.me>
    <61338f94$0$540$65785112@news.neostrada.pl> <sh03q3$uss$1@dont-email.me>
    <6133c528$0$560$65785112@news.neostrada.pl> <sh0oc1$a3n$1@dont-email.me>
    <6134561d$0$516$65785112@news.neostrada.pl> <sh1pkl$k0v$1@dont-email.me>
    <613473e0$0$558$65785112@news.neostrada.pl> <sh1si9$4vu$1@dont-email.me>
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Sun, 5 Sep 2021 10:01:17 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.13.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <sh1si9$4vu$1@dont-email.me>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 78
    Message-ID: <6134794d$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
    X-Trace: 1630828877 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 558 83.142.196.21:35465
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4717
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2696889
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 05.09.2021 o 09:45, heby pisze:

    > Bzdura. Mój odpoczywa w dzień po kilkanascie godzin pod domem.

    Cieszymy się twoim szczęściem, ale jednak generalnie samochody służą do
    poruszania się i występuje zjawisko szczytu porannego i popołudniowego.
    Między tymi szczytami generalnie te samochody pozostają poza adresem
    zamieszkania. Pech chce, że słońce świeci akurat wtedy. Jeśli ktoś w tym
    czasie z samochody nie korzysta, to znaczy że niem nie jeżdzi a więc i
    nie "tankuje", co znaczy że ładowanie samochodów z PV to statystyczna
    mrzonka.

    > Wrzucanie wszystkich samochodów jako zapierniczajacych po nascie godzin
    > po mieście, jest propagandą. Przejedź się po osiadlach, zobaczysz ile
    > ich stoi.

    Przejedź się na dowolną większą ulicę i zobacz ile tam ich stoi koło 8
    rano (w korku).

    > Odwrotnie. Ponieważ z obserwacji większego osiedla domków wynika, że
    > samochody stoją głównie *pod* domem w dzień, takie podejście ma sens.

    A kiedy jeżdzą? W nocy?

    > Bo nie widzisz dynamiki zmian. Prąd w ciągu dnia, zasilający samochód z
    > paneli to nie jest bredzenie (3 lata temu bym tak powiedział) tylko
    > konkretna możliwość.

    Na chuj mi samochód który się ładuje jak go potrzebuję, żebym mógł
    jeździć po nocach? Nie każdy jest dostawcą świeżych bułek na rano do sklepu.

    > Zawdzięczamy to wybuchowi PV, covidowi i zmianie
    > mentalności pracodawców.

    Chuja tam zawdzięczamy. Już po koronapierdolcu i korki są jak były
    wcześniej.

    >>> Innymi słowy, argumenty przeciwników się zdezaukualizowały.
    >> NIc się nie zdeazktualizowało - samochód elektryczny w polsce (nie
    >> mylić z polskim samochodem elektrycznym) to węglowóz
    >
    > 3 lata temu tak.

    Dalej tak. Sprawdź ile jest paliw kopalnych w "miksie".

    > Jak postawią elektrownie jądrową (a postawią za życia moich wnuków) to
    > dalej tak bedzie?

    Jak powstaną to pogadamy. Obstawiam, że wtedy może się okazać, że już
    elektryki nie będą takie cool. Na razie w polsce bardziej obciążają
    środowisko niż sprawna spalinka nawet z normą euro V. Nie mówiąc już o
    LPG, gdzie z odwłoka wychodzi prawie sama para wodna i CO2 z niewielkimi
    domieszkami NOX. I te NOx jest szkodliwe. Należy policzyć jak bardzo i
    czy warto się spinać. W sensie ile powodują dodatkowych zgonów rocznie
    (ale konkretnie NO2, a nie "smog"). Wtedy można stwierdzić czy lepiej
    trochę NOx czy więcej CO2.

    >> W takim razie jest jeszcze bardziej ekologicznie bez sensu - wywalono
    >> w chuj energii i materiałów w pisdu.
    >
    > Dokładnie. Z tych powodów sprzedajce samochody salony cienko przedły.

    Salony cięko przędły bo przez koronapierdolca firmy ograniczały wszelkie
    wydatki czekając co się będzie działo. Dotknęło to nie tylko floty.

    > Innymi słowy dzięki covid mamy mniej samochodów i energii na ich
    > produkcje w postaci CO2.

    Prawda. Ale nie ma nic wspólnego z elektrykami.

    > Super. Nic lepszego niż COVID dla smogu nie było.

    Było ale się skończyło. I nie jest to prawda - ten smog powoduje głównie
    niska emisja. I jeśli coś pomogło (a chyba w zimę niespecjalnie) to
    akcje "zmień płeć";)

    --
    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: