  • 261. Data: 2021-09-08 09:59:18
    Temat: Re: Ziew...
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-07-września-2021 o 18:48, heby pisze:
    > Tankuje się w dzień, tylko nie rozumiesz postulatu o wirtualizacji
    > dystrybucji. Twój dach ładuje samochody w sąsiednim burze, twoje biuro
    > ma parking podpięty pod sąsiednie PV. Rozliczacie się z prądu wirtualnie.

    Ale w realu tak nie ma,

    To tylko Twoje postulaty.

    Rozliczanie z elekrtownią załamuje rachunek ekonomiczny

    Kiedyś to się będę poruszał antygrawitacyjnie ;-)

  • 262. Data: 2021-09-08 10:03:20
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/09/2021 09:41, _Master_ wrote:
    > Rozmawiamy tu i teraz a nie w przyszłości w odległej galaktyce.

    Przyszłośc już za chwile. Można o niej nie myśleć, to typowy objaw
    choroby o nazwie konserwatyzm.

    > Ten warunek JEST i BĘDZIE przez kilkadziesiąt lat BARDZO TRUDNY DO
    > SPEŁNIENIA.

    Zbudujemy te ładowarki nie dlatego, że sa łatwe, ale dlatego że sa
    trudne. Taki small step na miarę naszego kraju.

  • 263. Data: 2021-09-08 10:07:04
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/09/2021 09:47, _Master_ wrote:
    > Ale skoro myślisz że wraz pojawianiem się elektryków rośnie
    > automatycznie infrastruktura... ;-)

    Trzeba ja zbudować.

    Masz dwie drogi:
    a) patrzeć jak idiota, jak rynek elektryków rosnie i na koniec
    zorientować sie, że przegrałeś gospodarczo
    b) przestac się burmuszyć i budować infrastukrurę

    My wybieramy a) bo jestesmy tradycjonalisci.

    > Przy obecnych akumulatorach jeżdżenie 2 tonowym kompaktem żeby mieć
    > zasięg... i ładować go 2 dni....

    Mało kto potrzebuje 2 tonowych kompaktow codzienne.

    Kupisz sobie dwa. Malego elektryka do biura i spalinowego na wycieczki,
    moze hybryde.

    > Pamiętając jeszcze że SZYBKIE ładowanie degraduje baterie...

    Całe szczęście nikt o szybkich nie mówi. Masz 7h pod praca. Da sie
    ładować z oświetlenia ulicznego kilka na raz.

  • 264. Data: 2021-09-08 10:09:33
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/09/2021 09:59, _Master_ wrote:
    >  Ale w realu tak nie ma,

    W realu dokladnie tak to dziala juz teraz. Z detalem: musisz używac
    rozliczen gotowkowych. Czyli w domu przyoszczedzisz, w pracy zaplacisz.
    Wychodzisz na zero, gdyby nie glupie podatki.

    ja proponuje rozliczanie wirtualne. Nic nie kupiles ani nie sprzedales.
    Uzyles tylko gniazdka 10km dalej. Niewielka roznica.

    Brak podatkow powinien spowodowac uwolnienie endorfiny, nie _Master_ ?

  • 265. Data: 2021-09-08 10:16:58
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-05-września-2021 o 19:25, heby pisze:
    > Jest, ale czekam ciągle o informacje o*ILE* więcej opon z elektryków
    > mam się spodziewać.

    Nie masz na co czekać ;-)
    Bo nigdzie nie napisałem że będzie więcej.

    Myślisz że jak będziesz powtarzał uparcie KŁAMSTWO to coś to zmieni?

    Napisałem (wiele razy) że elektryk będzie wytwarzał smog w porównywalnym
    stopniu co spalinowy.
    Prawdopodobnie literalnie mniej ale statystycznie jeśli z rury jest
    tylko 17% SMOGU...

    A biorąc pod uwagę że trzeba go wyprodukować, przetransportować, to
    ekologiczne nie jest

    I oczywiście jest bardzo DROGO w zakupie.

    Większe zmniejszenie SMOGU można uzyskać w miastach (polskich miastach)
    przez ZAGAZOWANIE beznzyniaków. Zwłaszcza tych co palą 10 i więcej litrów.

    Zdecyduj się czy dziś chcesz likwidować SMOG czy chcesz tylko zmieniać
    jego "dostawcę" wydając kupę szmalu

    ODPOWIEDZ

    Ile potrawa elektryfikacja i kto za to zapłaci?

    Może UE się na to ZADŁUŻY i będzie rozdawać "za darmo" Jak to UE ;-)

  • 266. Data: 2021-09-08 10:32:37
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/09/2021 10:16, _Master_ wrote:
    > Nie masz na co czekać ;-)
    > Bo nigdzie nie napisałem że będzie więcej.

    Napisałeś że "elektryki produkuj więcej, bo maja większy moment".

    On 04/09/2021 21:25, _Master_ wrote:
    > "Co ciekawe, nowe, ekologiczne auta elektryczne mogą przyczyniać się do
    > ich większej emisji, niż ma to miejsce w przypadku pojazdów z silnikami
    > spalinowymi, bo są od nich cięższe, ale lepiej przyspieszają, a to
    > przyspiesza zużywanie się opon. Przeciętnej wielkości opona samochodu
    > osobowego podczas całej eksploatacji traci nawet ponad kilogram masy, a
    > jej pozostałości w postaci pyłów trafiają do atmosfery. "

    > Napisałem (wiele razy) że elektryk będzie wytwarzał smog w porównywalnym
    > stopniu co spalinowy.

    Różne rzeczy pisałeś. Myślę, że się w nich gubisz. To zwykły dyzonans
    poznawczy, u każdego prawaka czy lewaka to przebiega identycznie, nie
    jesteś specjalnie tutaj odmienny.

    > A biorąc pod uwagę że trzeba go wyprodukować, przetransportować, to
    > ekologiczne nie jest

    Wiadomo spalinowe rosna na drzewach.

    > I oczywiście jest bardzo DROGO w zakupie.

    Bo nowe. Za 20 lat kupno nowego spalinowego będzie rodzajem ekstrawagancji.

    > Większe zmniejszenie SMOGU można uzyskać w miastach (polskich miastach)
    > przez ZAGAZOWANIE beznzyniaków. Zwłaszcza tych co palą 10 i więcej litrów.

    Zredukuje to ścieralność opon?

    Bo ja myślałem, o ja naiwny, że ten czarny dym z rury to najczęsciej
    autokary JanuszTrans i Passerati sebixów od których można zwymiotować po
    solidnym wdechu.

    Ale tak, gazujmy. Nasze złoża LPG pozwalaja nam się czuć bezpiecznie,
    podobnie jak nasze złoża ropy, diamentów i prawaków.

    > Zdecyduj się czy dziś chcesz likwidować SMOG czy chcesz tylko zmieniać
    > jego "dostawcę" wydając kupę szmalu
    > ODPOWIEDZ
    > Ile potrawa elektryfikacja i kto za to zapłaci?

    Juz zapłacił. Twój dziadek i ojciec. Kasę częsciowo rozkradzono, ale
    mimo to infrastruktura jest *jakaś*. Innymi słowy nie ma mowy o
    elektryfikacji. Jest mowa o rozbudowie energetyki i przesunieciu mocy
    przerobowych z spalinowych na elektryczne.

    > Może UE się na to ZADŁUŻY i będzie rozdawać "za darmo" Jak to UE ;-)

    Myślę, że UE mimo kilk wad, jednak wie co robi w temacie ograniczenia
    wjazdu _Master_om do miast.

  • 267. Data: 2021-09-08 10:37:10
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-08-września-2021 o 10:09, heby pisze:
    > ja proponuje rozliczanie wirtualne. Nic nie kupiles ani nie sprzedales.
    > Uzyles tylko gniazdka 10km dalej. Niewielka roznica.

    Tłumaczę ci uparcie że to tylko Twój postulat.

    Prawo zabrania Ci sprzedawania sąsiadowi a jeśli będziesz kombinował z
    BARTEREM to w tfuuu socjalistycznej demokracji na pewno znajdzie się
    jakaś biurwa co się PRZYPIERDOLI.

    Głosuj na Konfederację. Będziesz robił ze swoim prądem co chcesz i stać
    się będzie na 5 elektryków.

    Ale... nadal istnieje problem z magazynowaniem. I możesz tupać nóżkami
    ale normalni ludzie jeżdżą w DZIEŃ ;)
    Znajdziesz może 1 na 10,

  • 268. Data: 2021-09-08 10:50:16
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/09/2021 10:37, _Master_ wrote:
    > Tłumaczę ci uparcie że to tylko Twój postulat.
    > Prawo zabrania Ci sprzedawania sąsiadowi

    Masz nieaktualne dane. Za chwile właściciele PV będa sprzedawać swoją
    produkcję dystrybucji.

    Po drugie, ja nikomu nie sprzedaję. Używam swojego. Wirtualnie.

    > Głosuj na Konfederację.

    Czy wygladam na idiotę?

    > Będziesz robił ze swoim prądem co chcesz i stać
    > się będzie na 5 elektryków.

    Tak samo mówili komuniści, tylko nazywali to dobrem wspólnym. Ale to nic
    dziwnego, teoria podkowy sprawdza się zawsze.

    > Ale... nadal istnieje problem z magazynowaniem.

    Ten magazyn to samochód stojacy 7h pod biurem. Ja przyjedzie do domu, to
    na wieczór zasili budynek.

    > I możesz tupać nóżkami
    > ale normalni ludzie jeżdżą w DZIEŃ ;)

    Nie. Normalni ludzie stoją *gdzieś* przez kilkanaście h dziennie. Ja to
    gdzieś chce przesunac z "pod domem" na "gdziebądź, gdzie gniazdko".

    To nienormalni ludzie bazustannie jeżdzą.

    > Znajdziesz może 1 na 10,

    Co daje 10% problemów z produkcją CO2 z węgla mniej. Jest o co wlaczyć.

  • 269. Data: 2021-09-08 12:37:30
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-08-września-2021 o 10:50, heby pisze:
    > Czy wygladam na idiotę?

    Wyglądasz na kogoś kto w elektrykach widzi sposób na zmniejszenie SMOGU

    oraz... i tu najlepsze ;-) ratunek przed ociepleniem klimatu.

    Ubaw po pachy ;-)

  • 270. Data: 2021-09-08 14:40:48
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 06.09.2021 o 16:40, heby pisze:

    > Bo to blok.
    >
    > Wtedy masz pakiet panel+mieszkanie. Ale gdyby uelastycznić koncepcje
    > ładowania tak, że ładować możesz gdziebądź z "własnej energii" to nie ma
    > już śladu problemu z ładowaniem samochodu pod pracą, z paneli na bloku,
    > 30km dalej.

    No ale to przecież możesz. Tylko trzeba obrócić pieniądzem: dostać zwrot
    z produkcji pomniejszony o koszt przekazywania i zapłacić tym zwrotem w
    innym miejscu.

    > Oczywiście, o ile infrastruktura sieciowe wytrzyma. I tu wracam znowu do
    > nieudolnych zakładów energetycznych, które nie rozbudowują sieci, tylko
    > "zostały zaskoczone rozwojem PV". Jak zwykle.

    MZ demonizowanie kwestii. Ostatnio jakiś artykuł czytałem jak to ktoś
    właśnie wyśmiał zwalanie winy przez zakłady na elektryki.

    > Techniczne możliwości rozliczania nie stanowią problemu. Wpinasz się w
    > dowolne gniazdo, a odlicza wirtualne kWh z Twojego konta. Ogarnialne od
    > 20 lat, z poziomu kryptografii.

    MZ ... banknoty narodowego banku polskiego są prawnym środkiem
    płatniczym. Jak wyżej. To oczywiście nie jedyne środki płatnicze, ale
    ... jest coś takiego jak program lojalnościowy. Płacenie złotówką jest
    trochę jak udział w takim programie. Wymyślanie kolejnych programów
    lojalnościowych na każdą okazję absurdalne jest. Ja bym chciał normalnie
    podejść o ładowarki, samochód naładować i zapłacić a nie dlatego, że
    biorę udział w jakimś programie lojalnościowym.

    > Ale te problemy są odległe. Drutu nie ma.
    >
    > Ten kraj nie jest gotowy na nic.

    Przemyśl to jeszcze. Kraj to ludzie.