  • 91. Data: 2021-09-05 10:21:38
    Temat: Re: Ziew...
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-04-września-2021 o 17:40, heby pisze:
    > Więcej dobrego w ostatnim roku dla motoryzacji i smogu zrobił COVID niż
    > wszyscy ekolodzi razem wzięci.

    BRAWO!

    A teraz poczytaj o ile zmniejszył się SMOG

    Trafiony zatopiony ;-)

  • 92. Data: 2021-09-05 10:26:27
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-04-września-2021 o 23:50, heby pisze:

    > O argumencie, że wszyscy zginiemy przez zdzierane opony z elektryków.

    Ogarnij się CZŁOWIEKU.

    Argument jest taki że ELEKTRYKI NAS NIE URATUJĄ przez najbliższe lata

    A takie akcje ekofaszystowskie powinny napotkać LOGICZNY RACJONALNY
    NORMALNY OPÓR.
    Ludzie nie są IDIOTAMI!

    > I wiat[e]r nie wieje. Jak naprodukują syfu to opada na pobliską hałdę ;)

    Znowu wykazałeś się NIEWIEDZĄ. Poczytaj co z kominów elektrowni
    rzeczywiście się WYDOBYWA ;-)

  • 93. Data: 2021-09-05 10:29:28
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-04-września-2021 o 21:00, heby pisze:
    > Nie można go ograniczyć? To jedna linijka we firmware.

    Można. Zwiększy się zasięg.

    Oraz mniej ludzi kupi a smog dalej będzie powstawał przez inne czynniki

    PS. Nawet gdyby elektryki LEWITOWAŁY ;-) to i tak smog zmniejszy się
    nieznacznie bo smrodzą KOMINY!

  • 94. Data: 2021-09-05 10:40:34
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-04-września-2021 o 21:01, heby pisze:
    > Teraz się będziecie przerzucać skranościami, jak gówniaki w piaskownicy?
    > Serio?

    Rozpocząłeś ten wątek ekofaszystowską SKRAJNOŚCIĄ, propagandowym
    KŁAMSTWEM i traktowaniem ludzi jak DEBILI.

    Czego się spodziewałeś?

    Wiele razy już Ci napisałem popierając argumentami że MORDOWANIE DZIECI
    PRZEZ samochody spalinowe to przynajmniej MANIPULACJA.

    Wykazałeś się NIEWIEDZĄ w wielu aspektach (bo życie jest bardziej
    skomplikowane niż Ci się wydaje)
    i dalej się upierasz przy swoim twierdzeniu a nawet bezczelnie wmawiasz
    innym słowa których nie napisali.
    Robisz to bo inaczej nie potrafisz argumentować czy przysłała Cię tu
    jakaś truuundacja aby robił propagandę.

    To nie fejsbuk. Tu siedzą dorośli a nawet NERDY ;-)
    A nerd nie jest zatwardziały tylko doświadczony także w wiedzę ;-)

  • 95. Data: 2021-09-05 10:42:30
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-04-września-2021 o 23:27, heby pisze:
    > Tylko że to artykuł pisany z myślą o udowdnieniu jakieś tezy.

    Twoja teza jest bardziej twojsza?

  • 96. Data: 2021-09-05 10:43:51
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-04-września-2021 o 23:27, heby pisze:
    > No tak, ale to onet. Zbirowisko tumanistów. Jakie źródło takie wnioski.

    Pierwszy z brzegu dla gimnazjalisty pasował ;-) a i nie można by mi
    zarzucić że niepoprawny politycznie bo jak wiadomo ja głosuję na
    Konfederację.

    I też się nie podoba ;-)

  • 97. Data: 2021-09-05 10:50:56
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-05-września-2021 o 00:09, heby pisze:
    > Zabawne. W mojej okolicy (setki domów) do drugi dom ma instalacje
    > 3-5kWp. Wielu ma 10kWp.
    >
    > Mozliwe, że przespałes jakąs mała rewolucję. Zdarza się najlepszym,
    > nawet prezesom.

    Nie ma żadnej rewolucji.

    Mogę założyć ale mi się nie opłaca.

    Raz przez wkład własny raz przez za małą dotację (nie zarabiam średniej
    krajowej a mój dochód obcina mi dotacje.
    Trzy Zwrot to nie 5 lat a raczej 10.
    Nie Nie stać mnie na ogrzewanie prądem.

    PS. wpadłem niedawno na film na jutubie gdzie gość przedstawił że
    podczas ładowania swojego elektryka POBIERA PRĄD z sieci pomimo nadmiaru
    jaki aktualnie leje się z dachu.
    Dlaczego?
    Bo nie działa kompensacja międzyfazowa (jeśli dobrze zapamiętałem)
    A to leży po stronie elektrowni.
    I kop się z koniem

    A u Ciebie?

  • 98. Data: 2021-09-05 10:54:21
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-05-września-2021 o 01:38, ii pisze:
    > Nie. W sensie: jakiś potrafię, ale nie w temacie w którym podpiera się
    > onet.

    A poczytałeś już o SMOGU podczas pandemii?

    źródło sobie wybierz żeby Ci pasowało. ;-)

  • 99. Data: 2021-09-05 10:55:27
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/09/2021 10:01, Shrek wrote:
    > Cieszymy się twoim szczęściem, ale jednak generalnie

    Generalnie zmienia się. 3 lata temu to generalnie wyglądało inaczej.

    > nie "tankuje", co znaczy że ładowanie samochodów z PV to statystyczna
    > mrzonka.

    Lub prawidłow infrastruktura w miastach.

    > Przejedź się na dowolną większą ulicę i zobacz ile tam ich stoi koło 8
    > rano (w korku).

    Bo nie kazdy pracuje zdalnie.

    Rzecz rozbija się o to, że 3 lata temu miałeś walidne argumenty. Obecnie
    pękają w wielu miejscach. nagle okazuje się że można ładować samochód z
    pominięciem węgla. To bardzo boli wszystkich, któzy dopieszczali swoje
    teorie spiskowe tyle lat. Wiec wymyślili opony. Tak, opony nas zabijają.

    > A kiedy jeżdzą? W nocy?

    Po zakończeniu pracy, czyli po południu.

    > Na chuj mi samochód który się ładuje jak go potrzebuję

    Nie dostrzegasz że pojawiła się grupa społeczna, typu księgowe,
    programiści, graficy, agenci ubezpieczeniowi itd itp którym samochód w
    południe jest zbędny, bo pracują w domu. Ale po południu chętnie skoczą
    nad jeziorko, do sklepu itd.

    Tej grupy *prawie* nie było 3 lata temu. Obecnie to już jakiś zauwazalny
    procent. Im samochód elektryczny nie jeździ na węgiel.

    > jeździć po nocach? Nie każdy jest dostawcą świeżych bułek na rano do
    > sklepu.

    Nie każdy też codziennie spawa statki 800km dalej.

    > Chuja tam zawdzięczamy. Już po koronapierdolcu i korki są jak były
    > wcześniej.

    Bo część zawodów zupełnie niepotrzebnie wróciła do pracy. W dużej częsci
    to problem psychiatryczny pracodawcy. Ci starszj daty myśla, że pozew
    przygotowany w domu jest gorszej jakości, niż ten w pracy, w garniaku.
    To też się zmieni. Wymrą z czasem.

    > Dalej tak. Sprawdź ile jest paliw kopalnych w "miksie".

    Ale mu zyjemy w kraju, który przeżywa obecnie średniowecze energetyczne.
    Niech Ci to nie przesłoni obrazu ogólnego. Twierdzenie, że elektryk to
    węglowóz jest nieprawidłowe, bo sporo energi pozyskujemy inaczej (jako
    ludzkośc, nie ten zadupiasty kraj) i sporo energi od kilku lat
    pozyskujemy czysto i lokalnie, tylko nie mamy co znią zrobić. I tu
    wchodzi powerwall na kółkach.

    > Jak powstaną to pogadamy.

    To bedzie za późno. Wykupią nas.

    > Obstawiam, że wtedy może się okazać, że już
    > elektryki nie będą takie cool.

    Będą jedyną formą transportu. Zerknij na to jak ciasne są przepisy
    obecnie dla spalinowych, a będzie gorzej.

    > Na razie w polsce bardziej obciążają
    > środowisko niż sprawna spalinka nawet z normą euro V.

    Takiego twierdzenia nikt tutaj nie udowodnił. Do tego wymagane są
    liczby, a one w tym wątku zastępowane są słowami "ekofaszysta, węglowóz"
    itd oraz podpieraja się masą nieobiektywnych wypocin z gównoportali.

    Dlatego tak bardzo chciałbym poznać ile biliardó ton tych opon rocznie,
    więcej ścierają elektryki nad spalinowe.

    > Nie mówiąc już o
    > LPG, gdzie z odwłoka wychodzi prawie sama para wodna i CO2 z niewielkimi
    > domieszkami NOX. I te NOx jest szkodliwe.

    Za spalinowych pozostałych nie wychodzi nic szkodliwego?

    > Należy policzyć jak bardzo i
    > czy warto się spinać. W sensie ile powodują dodatkowych zgonów rocznie
    > (ale konkretnie NO2, a nie "smog"). Wtedy można stwierdzić czy lepiej
    > trochę NOx czy więcej CO2.

    No to proszę o wyliczenia, w tu w kółko "ekofaszyści" i "dużo".

    Ale ile?

    > Salony cięko przędły bo przez koronapierdolca firmy ograniczały wszelkie
    > wydatki czekając co się będzie działo. Dotknęło to nie tylko floty.

    I nic do rzeczy nie ma fakt, że ludzie nie jeździli swoimi samochodami,
    przez co rok dłużej poczekamy na nie na rynku wtórnym?

    > Było ale się skończyło. I nie jest to prawda - ten smog powoduje głównie
    > niska emisja. I jeśli coś pomogło (a chyba w zimę niespecjalnie) to
    > akcje "zmień płeć";)

    Przeczysz sam sobie. Jeśli zamienili na pomy ciepła to są to
    "węglopompy". Jeśli zmienili na pellet, to pył jest na wysypiskach i
    dogrzewają meblami w kominku. Jesli palą gaz, to dowalają do globalnego
    ocieplenia bo gaz generuje dodatkowy CO2 w obiegu.

    Ogólnie problemem nie są elektryki, tylko zapaść rozwoju energetyki w
    tym kraju i kolejne ekipy imbecyuli u władzy. Proponuje szukać tam
    problemu, nie w biliardach ścieranych opon.

  • 100. Data: 2021-09-05 10:57:16
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/09/2021 10:01, ii wrote:
    > Pytanie było o procent. Nie umiesz go oszacować nawet?

    Bez korezy powiem 1%.

    > Czemu nie mielibyśmy wypowiadać się?

    Ponieważ bazowanie na gównowiedzy w sytuacji gdy nie ma źródeł
    naukowych, jest traktowane na równi z płaskoziemcami. Nie ma znaczenia
    czy mają rację, ma znaczenie czy potrafią wykazać, że maja rację.

    > Onet generalnie nie jest jedynym
    > źródłem. Jest Interia czy tam inne portale :-)

    Tak. Ogólnie gównoportale.