eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaZłącze "Type 2" do ładowania samochodu... › Re: Złącze "Type 2" do ładowania samochodu...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aagr33.neoplus
    .adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Złącze "Type 2" do ładowania samochodu...
    Date: Mon, 5 Dec 2022 14:23:46 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <l99gf45rtzyt$.qogilyrgbe46$.dlg@40tude.net>
    References: <a...@n...neostrada.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <tmkbv5$ihm$1$cezar91@news.chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: aagr33.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="aagr33.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.173.33";
    logging-data="27299";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:775915
    [ ukryj nagłówki ]

    On Mon, 5 Dec 2022 09:00:21 +0000, Cezar wrote:
    > On 04/12/2022 21:31, Marek wrote:
    >> On Sun, 04 Dec 2022 19:57:23 +0100, "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    >> wrote:
    >>> Ono jest po to aby nie było napięcia na wtyczce gdy auto o nie
    >>>  nie poprosi
    >> No brzmi to sensownie, ale przecież mamy już opracowane bezpieczne wtyki
    >> i gniazda 230/400V które można podłączać pod napięciem, więc właściwe po
    >> co wymyślanie koła od nowa i to z pewnym regresem technologicznym?
    >> Wtyk można było zaprojektować by był tak samo bezpieczny jak gniazdo
    >> "siłowe" (uniemożliwienie włożenia paluchów). Jedyne co było potrzebne
    >> to pasywne przejściówki (w formie przedłużaczy) między standardami
    >> wtyków w danych krajach.

    Moze nie maja ochoty miec problemow jak dziecko srubokret wlozy,
    albo sprawdzają przebicia - auto z natury nieuziemione.

    >>> - ładowanie wg harmonogramu z auta, apki itp.
    >>> No i wersji "wyższej" steruje mocą - ogranicza prąd.
    >>
    >> Te funkcje spokojnie mógłby realizować układ ładowarki w aucie. Nie
    >> widzę potrzeby wynoszenia tego do zewnętrznego urządzenia skoro na
    >> gnieździe ładowania auta i tak jest 230/400V.
    >>
    > tylko że samochód nie wie ile można "pociągnąć". To jest uwarunkowane
    > twoim przyłączem energetycznym, kablem itp o czym samochód nie ma pojęcia.
    > Dodatkowo, nie możnaby sterować zewnętrznie mocą ładowania (np w
    > systemach połączonych z fotowoltaniką, kiedy chcesz ładować mocą nie
    > większą niż dostarczaną przez panele.

    Ale przydalaby sie w samochodzie funkcja "naladuj sie do godziny 6".
    Tak, zeby samodzielnie ograniczyl moc ladowania, i nie przeciązyl
    trafa blokowego/osiedlowego.

    Bo jak wszystkie samochody sie o 22:00 wlączą na pełną moc, to
    siec tego nie wytrzyma :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: