eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZmiana auta - pytanie do mechanikówRe: Zmiana auta - pytanie do mechaników
  • Data: 2018-12-12 23:25:50
    Temat: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu środa, 12 grudnia 2018 15:52:20 UTC-6 użytkownik Marek S napisał:
    > W dniu 2018-12-12 o 22:29, s...@g...com pisze:
    >
    > > No i jak jest to turbina o zmiennej geometrii to komuter ja ustawia
    > > zeby sie nie krecila niepotrzebnie.
    > >
    > > Dlatego to czy sie rozkreci zalezy nie tylko od obrotow ale i od tego
    > > jak komputer ustawi kierownice.
    >
    > No więc właśnie. Kiedyś się temu przyglądałem jak mi grzebali przy
    > turbinie i generalnie sterowanie wygląda dość skomplikowanie. Nawet na
    > niskich obrotach potrafi ją na maxa rozkręcić jeśli depniesz. A co
    > ciekawe, na wysokich obrotach doładowanie wcale nie musi być bardzo
    > wysokie jeśli np. jedziesz jednostajnie. Wygląda to tak jakby w takt
    > obciążenia silnika siłownik reagował.
    >

    Zdradze ci tajemnice.
    Pedal przyspieszenie nazywany potocznie gazem steruje tak naprawde obciazeniem
    nakladanym na silnik.
    Moze to nie jest odkrywcze ale niestety czesto zapominane.


    > >> A nawet jeśli o skuteczność na niższych obrotach chodzi, to łatwo
    > >> ją zaobserwować. Podłącz komputer, ustaw siłownik na pełne
    > >> zamknięcie i spróbuj jeździć takim samochodem (lub wywołaj tryb
    > >> awaryjny odłączając jakiś czujnik na chwilę). Zobaczysz, że nawet
    > >> na najniższych obrotach turbina ma istotny wpływ.
    > >>
    > >
    > > No ma, ale jest on stosunkowo niewielki i temperatury plus obciazenia
    > > przy tych warunkach sa pomijalne. Po prostu kreci sie ale nie jest to
    > > rotacja szybka ani nie jest zagrzana ani nie jest obciazona.
    >
    > Szczerze mówiąc zupełnie inne mam obserwacje. Po odłączeniu turbiny
    > samochód był jak krowa - nawet w warunkach miejskich wlokłem się prawym
    > pasem bo trudno było wyprzedzić tych z prawej - bardzo kiepskie
    > przyspieszenie.
    >

    Tu wplyw turbiny jako takiej jest o tyle istotny o ile istotna jest jej geometria.
    Nie to jak i czy dziala tylko to jak powietrze cyrkuluje.
    Jak ja odlaczysz albo wyjmiesz to nie to samo co jej obecnosc kiedy sie kreci bez
    obciazenia.

    > U mnie jest tak jak napisałem - nawet jeśli na najniższych obrotach
    > depnę, to sterownik na chwilę daje pełne otwarcie kierownicy (zapewne po
    > to by turbina szybciej się rozkręciła), chwilę potem zmniejsza. Wpływ
    > jest bardzo zauważalny.
    >
    > Przypuszczam, że moc silnika też ma znaczenie. Np. jeśli na niskich
    > obrotach moc jest hipotetycznie o 10% podnoszona, to przy 100KM oznacza
    > to przyrost 10kM - czyli nic. A przy 300KM, przyrost 30KM już znaczy.
    >

    To sa nieliniowe zaleznosci. Na niskich obrotach turbina niewiele dodaje i tez
    niewiele sie od niej nie wymaga.
    Na wysokich obrotach daje duzo i tam tez ciezko pracuje.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: