  • Data: 2022-01-06 00:13:23
    Temat: Re: Zwiększenie tarcia
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-01-03, Wharton <k...@y...com> wrote:
    > Witam,
    >
    > Potrzebuję zwiększyć tarcie prostym sposobem pomiędzy powierzchniami poliuretan -
    żeliwo. Znalazłem takie coś:

    > https://lantis.pl/towar.4822.%C5%9Brodek.antypo%C5%9
    Blizgowy.do.pask%C3%B3w...hart..spray.html

    > Warunek jest taki, aby była to prosta aplikacja na żeliwo przez
    niewykwalifikowanego pracownika. Może zamiast sprayu jakaś taśma?

    > Może się ktoś podzielić doświadczeniem?

    Ten środek, według opisu jest dla gumy. PU to chemicznie nie guma
    (zwulkanizowane kauczuki dienowe), to inna klasa materiałow, inne
    powinowacwo fizyczne. Według MSDS, który można sobie wygóglać, ten
    srodek składa się głownie z węglowodorów alifatycznych i izopropanolu z
    niewielkim udziałem węglowodrów aromatycznych. Taka mieszanka rozpuści
    produkty utleniania na powierzchni gumy i odrobinę spęczni powierzchnię.
    To może zwiększyć tarcie (lepiej powiedzieć pprzyczepność). Natomiast
    dla PU, przy takim składzie sprayu, to niekoniecznie musi cokolwiek
    zmienić z rozpuszczeniem brudu/produktów degradacji włącznie. Nie
    zdziwiłbym się, gdyby to się po tym zaczeło bardziej ochoczo ślizgać.

    --
    Marcin