  • Data: 2021-09-25 09:09:07
    Temat: Re: bedzie atomowka
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 25/09/2021 08:36, J.F wrote:
    > W jakim sensie?
    > Troche tych elektrowni na swiecie stoi.

    Zgaduję, że w tym "porozumieniu" nie ma nikogo z choć jednym działającym
    reaktorem, ale jest dużo marketingowców i prawników.

    Jak bym widział typowy startup.

    > Kto wie ... w panstwie PiS nic nie zdziwi, z drugiej strony ...
    > przydaloby sie nam kilka atomowek, wiec kto ma zbudowac ?

    A same się nie zbudują? A może można kupić na ali?

    Tak sobie myślę, że do obsługi takiej elektrowni potrzebnych jest
    kilku(set) specjalistów. Nie mamy, bo nie uczymy, powinniśmy zacząc 10
    lat temu. Więc będziemy bulić za elektrownie i ludzi. Ot, myślenie
    strategiczne naszych pustych polityków.

    > No to sie plan zmieni.
    > Tylko ... polowa mieszkancow bedzie protestowac.
    > A jak tam w Żarnowcu - wykreslili z planu, czy ciagle jest?

    W Żarnowcu (a konkretnie Kartoszynie) nic, poza firmami, nie
    funkcjonuje, w miejscu bloku reaktora. Nie ma komu protestować, a
    wysiedlenia już były. Za to jest infrastuktura (wystarczy rzucić okiem
    na rozdzielnie kilka km obok).