  • Data: 2021-09-25 11:16:08
    Temat: Re: bedzie atomowka
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 25 Sep 2021 09:09:07 +0200, heby wrote:

    > Zgaduję, że w tym "porozumieniu" nie ma nikogo z choć jednym działającym
    > reaktorem, ale jest dużo marketingowców i prawników.
    >
    > Jak bym widział typowy startup.

    Kto wie ... jesli za pomoc w starcie dostaniemy dobry reaktor za
    znizkową cene - czemu nie.
    Ale jak ten reaktor pier**** kiedys ...

    > A same się nie zbudują? A może można kupić na ali?
    >
    > Tak sobie myślę, że do obsługi takiej elektrowni potrzebnych jest
    > kilku(set) specjalistów. Nie mamy, bo nie uczymy, powinniśmy zacząc 10
    > lat temu. Więc będziemy bulić za elektrownie i ludzi. Ot, myślenie
    > strategiczne naszych pustych polityków.

    Swego czasu bylo Technikum, bodajze automatyki,
    przy Elekrowni Opole w Budowie.

    Mozna? Mozna.
    A teraz to reaktory chyba coraz bardziej samoobslugowe.
    Tzn konserwatorow jakis trzeba bedzie wyszkolic, ale to sie na biezaco
    zrobi.

    > W Żarnowcu (a konkretnie Kartoszynie) nic, poza firmami, nie
    > funkcjonuje, w miejscu bloku reaktora.

    Ale co w planie jest :-)

    > Nie ma komu protestować, a wysiedlenia już były.

    Ale jak widze, to w gminie Krokowa, i wojt bedzie musial udzielic
    zgody, i mieszkancy tez :-)

    > Za to jest infrastuktura (wystarczy rzucić okiem
    > na rozdzielnie kilka km obok).

    bo tam elektrownia sz-p.

    No ale z drugiej strony ... czy rejon nie jest idealny na wiatraki?

    Nad morzem powinno wiac ...

    Poza tym co bedziemy w Zarnowcu stawiac - przy granicy postawmy,
    nie podoba sie Niemcom czy Czechom nasza kopalnia - to ja zamknijmy.
    :-)

    J.