  • Data: 2020-08-06 20:05:50
    Temat: Re: bierna pojemnosciowa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    pl...
    On 2020-08-06 16:39, J.F. wrote:

    >to nie ma wtedy problemu z podbijaniem napięcia przez PV

    Ale jest dyspensa, ze jak nie produkuja to moga przestac kompensowac ?
    :-)

    >masz wykres w IRiESD

    Ale opisany w sposob dla mnie niezrozumialy :-)

    > Hm, a co ma to dac ?

    >zobacz np. tutaj:
    >https://www.cire.pl/pliki/2/2018/ograniczenie_wzros
    tu_napiecia____p__kacejko_p__pijarski_zm.pdf

    Dzieki.
    Energetycy sa chyba w tym biegli, ale ja nie bardzo rozumiem rys 5.

    U0 to tak ogolnie siec globalna ?
    A UL/UG/Ui to pojedynczy domek, czy siec lokalna ?
    Bo problem wzrostu napiecia dotyczy pojedynczego domku, czy takze
    innych odbiorcow sieci lokalnej ?

    Bo nie bardzo rozumiem - oni chca niejako powiekszyc impedancje
    indukcyjna po stronie falownika, co podzieli wzrost napiecia miedzy
    falownikiem i siecia lokalna,
    czy odwrotnie - wprowadzic impedancje pojemnosciową, co skompensuje
    indukcyjnosc sieci i umozliwi lepsze odprowadzenie mocy do sieci
    globalnej ?
    Ale czy to nie spowoduje wzrostu napiecia w sieci lokalnej ?

    https://www.researchgate.net/profile/Sylwester_Adame
    k2/publication/322204391_Ocena_mozliwosci_opanowania
    _podskokow_napiecia_w_sieci_nn_o_duzym_nasyceniu_mik
    roinstalacjami_fotowoltaicznymi_Possibilities_of_Mit
    igation_of_Overvoltage_Caused_by_Intensive_PV_Develo
    pment_in_LV_Grid/links/5a4b737faca272d294653c89/Ocen
    a-mozliwosci-opanowania-podskokow-napiecia-w-sieci-n
    n-o-duzym-nasyceniu-mikroinstalacjami-fotowoltaiczny
    mi-Possibilities-of-Mitigation-of-Overvoltage-Caused
    -by-Intensive-PV-Development-in-LV-Grid.pdf

    >znowu ją oddać do sieci w następnym cyklu ;-)

    Musi miec jednak stosowne kondensatory do przechowywania, bo cewki to
    raczej nie ... no chyba, ze przy 3 fazach to nie - mozna oddac do
    innych faz ...

    J.