  • Data: 2020-08-06 19:19:14
    Temat: Re: bierna pojemnosciowa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Dmochowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    > Hello Piotr,
    > [...]
    [...]
    >Więc jak widać umowa może być dowolna, a w sadzie też różnie bywa.
    >Zna ktoś prawną definicję mocy biernej i sposobu jej liczenia?

    Prawnie to liczy ja licznik, z testem GUM :-)

    Przy pradzie sinusoidalnym jest w miare prosto, gorzej przy
    odksztalconym lub nieregularnym.
    Kiedys sie kolegow pytalem, to troche ciekawych linkow padlo, ale bez
    jakis definitywnych, o ile mnie skleroza nie myli ...

    >Tylko że we wszystkich wzorach i definicjach jest podawana moc czynna
    >pobierana, poniżej przykład jak to wygląda w praktyce
    >https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=1
    5871651#15871651

    >Energia czynna pobrana niecała 1 MWh, produkcja niecałe 4 MWh
    >Energia bierna w sumie jakieś 0,55 MWh
    >Wychodzi coś około 11% (tg 0,1) czyli dużo poniżej tg 0,4 co jest
    >uważane za przekroczenie dopuszczalnego poziomu.

    Byloby to ciekawe, ale jednak osobno zliczyli moc czynna pobieraną.

    > Chyba że moc bierną z produkcji połączy się z mocą bierną pobieraną
    > i porówna do mocy czynnej pobieranej - wtedy jest ponad 50% (tg
    > 0,5). Pytanie kto i jak to liczył i co sobie przyjął, bo w
    > przepisach są tylko jakieś ogólniki.

    No wlasnie - skad taka ilosc tej biernej pojemnosciowej ?
    Za duzo komputerow, falownik w nocy jakos obciaza, czy dobrze
    piszesz - zliczyli w czasie produkcji, podsumowali, a podzielili tylko
    przez pobor ... i jeszcze nie bardzo wiadomo, czy dobrze zliczyli w
    czasie produkcji, czy odwrotnie ...

    J.