  • Data: 2022-11-14 19:31:44
    Temat: Re: choroba zawodowa
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 14/11/2022 18:51, Ghost wrote:
    > sam jestes dysfunkcja w branzy

    Pozwól więc, że rozwinę.

    W latach 90 (a pewnie i do dzisiaj) introwertycy (a kiedyś: domatorzy)
    traktowali byli jako dysfunkcyjni. Do tego stopnia, że w metodyce
    szkolnej powszechne było "leczenie" tej choroby za pomocą pracy w
    grupach, wycieczek integracyjnych, wymuszania wystapień publicznych itp.
    Sytuacja do dzisiaj nieco się zmieniła, ale niewiele. Sam wyczytałem
    wtedy w podręczniku do metodyki, jak wielkie korzyści przynosi praca w
    grupach dla "nieśmiałych", w rzeczywistości będąca torturowaniem ludzi
    którzy chcieli mieć święty spokój. Doświadczyłem tego boleśnie wiele
    razy, a ja jestem zaledwie umiarkowanym introwertykiem.

    Zaryzykuje, że dla zdecydowanej większości "normalnych" bycie
    introwertykiem jest "nienormalne". Do dzisiaj, choć w mniejszym stopniu.
    Ciągle obserwuje w środowisku nauczycieli brak zrozumienia i starania o
    "wyleczenie".

    Jednocześnie, ta cecha jest jedną z dominujących w firmach
    informatycznych, szczególnie zorientowanych na programowanie. Jeśli
    miałbym wskazać palcem ekstrawertyków jako programistów, to znam
    jednego. Pozostali to w większości introwertycy, albo coś pośrodku.

    Druga obserwajca:

    Pracowałem z ludźmi z szerokiego spektum autyzmu. Od Aspergera
    (widocznego w zachowaniu po sekundach) po ludzi którzy dowiedzieli się w
    40 roku swojego życia, że kwalifikują się do tej ramy, choć nigdy byś
    nie powiedział, no może człek miał dziwaczne hobby, jak zbieranie
    starych magnetofonów i książek o krasnoludkach.

    Ludzie Ci, mimo swoich dziwact, zaskakujących zainteresowań, ostracyzmu
    środowiska "na zewnatrz", widocznych dysfunkcji społecznych, znakomicie
    odnajdywali się, jako progoramiści. Skupienie na problemie, wąskie
    zainteresowania, często techniczne, brak zbytecznego rozpraszania
    siebie, przyjazne rozmowy w których nikt nie wyśmiewał ich
    zainteresowań, są procentujące w firmach IT, ze wskazaniem na
    programistów. Pewnie, że nie każda firma taka jest, ale wiele jest.

    Po blisko 20 latach w tym środowisku zaryzykuje, że ilość "normalnych"
    których spotkałem, była bliska zeru. Oczywiście "normalnych" w/g
    aktualnych norm społecznych, czyli "piwo, kanapa, mecz, grzebanie w
    majtkach".

    Mało też znam ludzi wypalonych. To troche zaskakujące, bo w/g histerii
    mediów, powinni już dawno powiesić sie z depresji. A oni dalej pchają
    jakiś wózek, mają z tego trochę radochy i ogólnie wygla na to że łączą
    pracę z przyjemnością. No i kto normalny mógłby wytrzymać przez 20 lat
    stukajac w klawisze? Nikt. Siła rzeczy, pracują tam głównie nienormalni.
    być może własnie ta cecha, "nienormalność" pozwala im trwać na
    stanowsku, kiedy "normalny" zmienił by już pracę 40 razy.

    Dlatego wymagana jest jakaś dysfunkcja psychiczna. W oczach suwerena,
    oczywiście. Bo dla mnie to ludzie całkiem normalni, ale to dlatego, że
    ja też nienormalny jestem.

    Ponadto, co najważniejsze, jeśli wyjaśnisz komuś na ulicy co robisz na
    codzień, np. "muszę zabić te dzieci w kontenerze i znaleźć sobie inne"
    to nazwie Cie nienormalnym. I słusznie.