-
Data: 2017-03-21 13:22:54
Temat: Re: co zamiast "polskiego samochodu elektrycznego"
Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 20.03.2017 15:55, Konrad Anikiel wrote:
> Kompletnie nikt nie widzi że w szkole program nauczania napisany jest
> bez składu, niedorzecznie podzielony na przedmioty. Przykład: Język
> Polski i historia to dwa aspekty tego samego przedmiotu. No więc
> czemu nikt do dzisiaj nie potrafi ich zsynchronizować tak żeby
> kolejne lekcje w danym dniu były o tym samym okresie?
Z grubsza są, bo oba idą chronologicznie, ale...
Ciężko by było obu nauczycieli zsynchronizować. Jednemu się obsunie,
to drugi przecież nie będzie czekał.
A co istontijesze, na ten sam okres na polskim i historii przeznacza
się różną ilość czasu.
> Zresztą
> matematykę tak samo możnaby wykładać okresami historycznymi, bo tak
> się rozwijała.
Dlaczego?
Co to da?
> Dajcie temu dzieciakowi spójną wizję procesu rozwoju
> naszej cywilizacji, a coś z tego zrozumie. A tak, to ma na przemian
> inne okresy historyczne, inne idee, inne procesy, wymieszane tak jak
> się plan lekcji ułożył. Ta matematyka to w ogóle jest w szkole uczona
> kompletnie bez żadnego odniesienia do tego jak się rozwijała.
Żeby pokazać rozwój jakjeś nauki, trzeba pokazać błędne ścieżki.
Inaczej, czyli wybierając poprawne i przydatne z dzisijeszego puntu
widzenia częśći, stworzy sie dość mylny obraz rozwoju nauki.
A na opisywanie wszystkiego nie ma czasu;-)
> Jak te
> dzieciaki nie widzą w tym żadnego sensownego procesu, tylko z dupy
> wzięte kolejne rozdziały w książce, to co one mają z tego zrozumieć?
W ksiązce do matematyki kolejne tematy (i poziom niżej,
informacje/cwiczenia/zadania) powinne być ułożone tak, by
jedne z drugich wynikały. I tak jest (było gdy mnie uczyli).
To nie ma wiele wspolnego z historycznym rozwojem matematyki.
> Mają na pamięć się nauczyć tego co akurat trzeba zrozumieć, a nie
> zapamiętać?
Mają na pamięć... a nie zapamiętać.
Coś w tym zdaniu pomieszałeś, ale ideę rozumiemy;-)
Tak, powinno się matematyki uczyć na zrozumienie, nie zapamiętanie.
I po to należy odpowiednio ustawić kolejność. Kolejność historyczna
obcięta do rzeczy przydatnych nie ułatwi zrozumienia, a uczenie
bezsensownych z dzisiejszego punktu widzenia metod*) to strata czasu.
*) tak, metod,bo do tego to się czesto sprowadzało, zobacz np jak
wyglądało pierwotnie rozwiązywanie równań kwadratowych. Wyprowadzenie
rzowków na deltę zajmije mniejs czasu i nie jest tak pamięciowe.
> Jak to jest że w Polsce nikt nie potrafi wymyślić
> spójnego programu nauczania? Jedno pokolenie tak uczy następne jak
> samo się nauczyło od poprzedniego i tak to się toczy.
Nie w tym problem. Mamy matematyków. Mamy ludzi znających się na
historii matematyki i na nauczaniu matematyki. Problem w tym, że
do układania programu nagle ściąga się ludzi z lasu :]
pzdr
bartekltg
Następne wpisy z tego wątku
- 21.03.17 13:30 Konrad Anikiel
- 21.03.17 13:44 Jarosław Sokołowski
- 21.03.17 13:56 Konrad Anikiel
- 21.03.17 14:12 yabba
- 21.03.17 14:08 Konrad Anikiel
- 21.03.17 14:11 Konrad Anikiel
- 21.03.17 14:15 Jarosław Sokołowski
- 21.03.17 14:28 J.F.
- 21.03.17 14:33 Konrad Anikiel
- 21.03.17 14:36 Jarosław Sokołowski
- 21.03.17 14:52 Jarosław Sokołowski
- 21.03.17 14:54 J.F.
- 21.03.17 14:55 Jarosław Sokołowski
- 21.03.17 15:16 J.F.
- 21.03.17 19:43 Sebastian Biały
Najnowsze wątki z tej grupy
- Mały kogenerator gazowy
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- Skuteczność cięcia a liczba noży robota
- napoje gazowane
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
Najnowsze wątki
- 2024-06-10 wyobrazcie sobie ze
- 2024-06-10 malowanie samochodu
- 2024-06-10 News from Poland
- 2024-06-10 Czy na pewno będą CŁA na chińskie samochody?
- 2024-06-09 Dlaczego w Polsce sie nic nie udaje, na przykładzie niebieskiego lasera a teraz perskowitów
- 2024-06-09 Dlaczego w Polsce sie nic nie udaje, na przykładzie niebieskiego lasera a teraz perskowitów
- 2024-06-09 Wykrywanie przerwy w długim przewodzie zakopanym w ziemi.
- 2024-06-09 Czemu news.chmurka.nwt jest taki wolny?
- 2024-06-11 Funbox 3.0 zakres adresów DHCP
- 2024-06-11 Re: Funbox 3.0 zakres adresów DHCP
- 2024-06-09 Miernik szybkości netu
- 2024-06-11 Panele PV w pionie (prawie).
- 2024-06-11 czy ta grupa żyje?
- 2024-06-11 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=