  • Data: 2009-08-10 15:49:05
    Temat: Re: cyfrowa obróbka sygnału
    Od: Konop <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Oczywiście w FFT trzeba wykonać tym więcej operacji im więcej jest
    > próbek danych. Ja jednak wykonuję FFT w czasie rzeczywistym (może lepiej
    > powiedzieć sukcesywnie).

    I tu jest błąd!! Algorytm FFT jest SZYBKI tylko i wyłącznie, jeśli masz
    ilość próbek równą 2^N!!!! Chyba, że Twój algorytm automatycznie
    uzupełnia analizowany ciąg zerami...

    > Czyli co odczyt z ADC muszę zrobić obliczenia dla wszystkich
    > częstotliwości ale tylko dla dwóch próbek. Dla aktualnej i dla
    > opóźnionej. Czy ta opóźniona próbka jest o 100 czy o 4096 odczytów z ADC
    > nie ma wpływu na czas obliczeń.

    To ja chyba nie wiem, jak się liczy FFT :P...

    > Precyzyjniej należy powiedzieć, że mam wynik FFT co próbkę z ADC.
    > Nie wpływa to na obciążenie uP a gwarantuje, że nie przegapię
    > poszukiwanego sygnału.

    Jeśli chcesz mi powiedzieć, że analizowanie tego FFT co próbkę nie
    zużywa więcej czasu procesora niż analizowanie co 0,1s, to OK :)...

    Pozdrawiam
    Konop