  • Data: 2009-08-10 16:33:25
    Temat: Re: cyfrowa obróbka sygnału
    Od: Paweł <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przyznaje, ze nie rozumiem tego. Co to znaczy ze liczysz dla 2 probek i co
    > to jest próbka opózniona?

    Próbka opóźniona oznacza wartość odczytaną z ADC np. 2000 odczytów
    wcześniej.

    Wykonuję obliczenia sukcesywnie. Zauważ, że znając wyniki FFT dla danego
    okienka próbek już łatwo obliczyć FFT dla okienka przesuniętego o jedną
    próbkę. Wymaga to tylko kilku prostych działań. Właśnie te obliczenia
    wykonuję po każdym odczycie z ADC. Do ich przeprowadzenia konieczna jest
    właśnie wartość danej próbki i próbki z drugiego końca okienka czyli
    opóźnionej.

    > Jezeli co 62,5ns jestes wstanie policzyc FFT dla 50 próbek to w 11ms
    > bedziesz wstanie policzyc FFT dla 4096 próbek. Czyli wynik FFT dostawalbys
    > co okolo 180 próbka a nie co jedna. Rzeczywiste FFT nie koniecznie oznacza
    > wynik co jedna próbka.
    > Skoro sygnał który chcesz wyłapac trwa najkrócej 200ms to dostając wynik
    > FFT co 11ms spewnościa go nie przegapisz.
    >
    > Przy czasie okna 256ms masz rodzielczość czestotliwościową FFT ok 4Hz czyli
    > błąd 2Hz.

    W ciągu 62,5uS mogę policzyć FFT dla 2 próbek i 50 częstotliwości. Dla
    2048 próbek i 400 częstotliwości (co 10Hz) zajmie to już 0.5 sek.

    Paweł