  • Data: 2014-06-08 21:37:55
    Temat: Re: czy tę foto-skan da się (znacząco) poprawić?
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Am Sonntag, 8. Juni 2014 21:25:05 UTC+2 schrieb 1634Racine:
    > XX YY in news:86ed3a7b-77e4-4f02-8866-b0278ce4d71b@googlegrou
    ps.com

    > [.............]

    > najogolniej masz racje co do rastra - mozna to uznac za pewna ceche tej
    >
    > akurat fotki i dlatego:
    >
    > NIE pytalem, jak usunac raster, ale jak poprawic foto jako "�le zrobiona
    >
    > Druhem w latach..." itp itd :) ot i wszystko. Czyli: jak przerobic
    >
    > szmatke w gustowniejszy obrusik,moze nie 1 klasa, ale...

    > no, ale jednak bez przesady, bez przesady, co chropawe, to chropawe, ale cos

> [...]

    rozmycie , nieostrosc oznacza utrata szczegolow.
    to tylko cyganienie.

    lepiej nie bedzie przez rozostrzenie.
    trzebaby recznie retuszowac calosc - praca dla plastyka.
    zakres tonalny jest wyraznie mniejszy od zakresu tonalnego matrycy , nie bardzo jest
    co wyciagac , ratowac z tego scanu. co na nim sie znajduje widac na monitorze. to
    jest obraz rastrowy, poprawic mozna specjalnym specjalistycznym programem .