  • Data: 2021-06-14 19:30:22
    Temat: Re: dziwaczne pytanie o sieć LAN
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    poniedziałek, 14 czerwca 2021 o 02:54:13 UTC-5 Krzysztof Gajdemski napisał(a):
    > OK, w takim kontekście inaczej to wygląda.
    Zoom/scroll, edycja - zero laga)
    pliku to jakies 3MB) - podobnie - lag jesli jest to minimalny.
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Ej, pisałem, że tam gdzie instensywnie wykorzystywana jest grafika
    > będzie wolno nawet po LAN. I jest bardzo wolno np. w przypadku
    > FreeCAD-a. To samo np. w Blenderze (nawet tylko z domyślną kostką jest
    > już słabo). Tak więc przesłanie jest takie, że akurat w takich
    > przypadkach X11 będzie najwolniejszy ze wszystkich tego typu rozwiązań
    > (ze względu na specyfikę protokołu).

    Nadal sie nieco nie zgodze. Popuszczalem sobie freecada nieco i nie jest zle tu u
    mnie lokalnie. Moze u ciebie ogolnie byl problem z opengl-em po stronie lokalnej i
    sie cos sypalo?
    Nie wiem. Iksy nie sa stworzone do pracy w sieciach bardzo rozleglych ale tez nie
    byly robione tylko do pracy lokalnej (w obrebie jednego hosta). Na sensownej sieci
    domowej iksy dzialaja znosnie.

    > Np. VNC (który demonem prędkości
    > nie jest) na tym samym łączu i w takich samych testach był - zgodnie
    > z przewidywaniami - nieporównywalnie szybszy. RDP nie znam, ale jest
    > jeszcze SPICE, NX. Oba (w szczególności ten ostatni) powinny być
    > wyraźnie szybsze od VNC, o X nie wspominając.

    Tak opcji jest sporo. Oczywiscie mozna tez wymienic te interfejsy hdmi po dwu
    skretkach albo nawet sygnal analogowy (SVGA) po tychze skretkach.
    U siebie mialem jakies 40m puszczone wprost z dsub-a do rzutnika na byle cat5 (byle
    odpowiednio skretki polutowac zeby zaklocen nie bylo) i dzialalo ok. Ale te 40m na
    tym pasciatym kablu juz pozwalalo zauwazyc pewne powidoki (moze przyciecie dlugosci
    odpowiednio by je zmniejszylo, nie testowalem, szkoda kabla mi bylo) - rozdzielczosc
    1024x768. Dawno to bylo...

    > Popieram. :)

    Obaczymy, mysle ze rdp mu zadziala akceptowalnie.