    Date: Tue, 30 Nov 2021 08:26:55 +0100
    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: etoll po czesku

    > W sensie, że nie podoba Ci się automat pobierający opłaty?
    > I że to wymusza włączenie aplikacji choćby na moment wjazdu na autostradę?

    Trochę tak, nie podoba mi się, że aby wjechać na autostradę muszę mieć
    telefon włączony. Kolejne uzależnienie zupełnie niepotrzebne. Jak będę w
    trasie i z jakichkolwiek powodów będę musiał przejechać płatną
    autostradą, to nie dam rady tego zrobić nie mając sprawnego telefonu.
    Tak, nie podoba mi się to. Ale tylko trochę.

    > No sorry - raczej nie masz możliwości automatycznego poboru bez gps,
    > jeśli cały system (e-toll) działa na podstawie lokalizacji gps.
    >
    > Można oczywiście nikomu nie wierzyć i podejrzewać, że aplikacja będzie
    > Twoje dane z gps gdzieś przekazywać, ale to już raczej problem ze sobą,
    > a nie z aplikacją.

    To mi się już zupełnie nie podoba. Nie włączam transmisji danych jak nie
    muszę, GPS-a też nie, no bo po co? Mam włączać to tylko dlatego, że
    jakiś idiota tak wymyślił system?
    Mam zwracać uwagę na telefon jadąc samochodem zamiast uważać na drogę?
    Nie jestem niewolnikiem technologii, a przynajmniej staram się nie być.
    Prawie zawsze mam telefon offline (w sensie GPS i sieć), a czasami nie
    mam go w ogóle przy sobie. Nie widzę powodu zmiany swoich przyzwyczajeń,
    nie z powodu idiotycznego systemu poboru opłat.
    Autopay wydawało się rozwiązywać problem, mogę kupić automatycznie na
    wjeździe i tyle. Okazało się natomiast, że nadal muszę mieć możliwość
    przekazywania informacji o położeniu online, więc w zasadzie nie różni
    się to nic a nic od aplikacji e-toll.

    > Pozostaje Ci bilet autostradowy, możesz w autopay też go kupić.....

    Rozwiązaniem było by, gdybym mógł kupić bilet po staremu, albo na
    stacji, albo z kompa w domu czy telefonu (nie stanowi problemu włączenie
    transmisji i zakup biletu z telefonu i późniejsze wyłączenie
    transmisji). Niestety takiej możliwości nie ma, a żeby kupić bilet w
    e-toll trzeba kolejną ekstra aplikację. Normalnie popierd...o tych
    geniuszy! Na stacjach też nie kupisz, bo pacany jeszcze z nikim się nie
    dogadały w tej kwestii.

    Dlaczego nie można kupić winiety na cały rok i mieć to w serdecznym
    poważaniu? Jak nie na rok, to miesięczną, tygodniową, nawet dzienną i w
    ogóle nie przejmować się jakimikolwiek systemami, bramkami czy całą tą
    infrastrukturą. Ano nie można, bo się kasa nie zgodzi :(
    A żeby było śmieszniej, to istniejące kamery przeznaczyć na analizę czy
    jadący ma wykupioną winietę - żeby się do końca nie zmarnowały.

    Takie jest moje zdanie w temacie.

    Miłego.
    Irek.N.