  • 1. Data: 2021-11-08 01:02:50
    Temat: etoll po czesku
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Stara sprawa ale jakos nie pamietam, aby byla poruszana.

    Zaczelo sie ambitnie:
    https://www.wnp.pl/tech/czescy-programisci-zawstydzi
    li-spolke-zygmunta-solorza,369463.html
    https://www.chip.pl/2020/01/czesi-wygrali-z-asseco-p
    rogramisci-open-source-za-darmo-zrobili-platforme-po
    boru-oplat/

    Tomáš Vondráček, dyrektor generalny agencji interaktywnej Actum,
    zamiast pomstować, zakasał rękawy i przeszedł od słów do czynów. W
    miniony weekend zorganizował pod hasłem #ZNAMKAMARADA hackaton,
    podczas którego 60 programistów w dwa dni za darmo zrobiło to, za co
    Czechy planowały zapłacić 400 mln koron.

    Potem sie zrobilo troche inaczej
    https://bezprawnik.pl/czescy-programisci-asseco/

    a jak sie w koncu sprawa zakonczyla?

    Dokonczyli ten darmowy system, nie dokonczyli, zrobili drugi przetarg,
    czy wznowili umowe z Asseco?

    A swoja droga - 15 mln euro ... faktycznie jakas drobnica .. nie to co
    u nas :-(

    J.

  • 2. Data: 2021-11-28 22:35:07
    Temat: Re: etoll po czesku
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > A swoja droga - 15 mln euro ... faktycznie jakas drobnica .. nie to co
    > u nas :-(

    U nas jest tak, że odcięło mi autostrady płatne. Nie mam najmniejszego
    zamiaru instalować cokolwiek na telefonie, więc czekam grzecznie na
    możliwość kupienia biletu na stacji.

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. a już się wydawało, że Autopay będzie rozwiązaniem :(
    ps2. co za idioci to wymyślili. Co ze starszymi osobami nie mającymi
    możliwości uczestnictwa w tym "sieciowym szaleństwie"?

  • 3. Data: 2021-11-29 06:05:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Nov 2021 22:35:07 +0100, Irek.N. napisał(a):

    > U nas jest tak, że odcięło mi autostrady płatne. Nie mam najmniejszego
    > zamiaru instalować cokolwiek na telefonie, więc czekam grzecznie na
    > możliwość kupienia biletu na stacji.

    Nie wiem czy sie doczekasz.

    Niby powinna byc od dawna, a tu grudzien za dwa dni, a lista partnerow
    pusta.
    Ma byc tez e-bilet w apce na telefonie, ale apki ciagle nie ma ..

    > ps. a już się wydawało, że Autopay będzie rozwiązaniem :(

    I jest, bo etoll to tylko na dwoch odcinkach.

    > ps2. co za idioci to wymyślili. Co ze starszymi osobami nie mającymi
    > możliwości uczestnictwa w tym "sieciowym szaleństwie"?

    A niech jedzie krajówką obok, 70km/h, bezpiecznie :-)

    Gorzej, jak im kiedys serwer padnie, router jakis, czy klientowi
    internet w telefonie ...

    J.

  • 4. Data: 2021-11-29 07:53:39
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-11-2021 o 22:35, Irek.N. pisze:

> [...]
    >
    > Miłego.
    > Irek.N.
    > ps. a już się wydawało, że Autopay będzie rozwiązaniem :(

    A nie będzie?

  • 5. Data: 2021-11-29 12:51:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Nov 2021 07:53:39 +0100, Cavallino wrote:

    > A nie będzie?

    Nie, bo na "panstwowych" odcinkach nie dziala.

    J.

  • 6. Data: 2021-11-29 13:18:56
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-11-2021 o 12:51, J.F pisze:

    >>> Irek.N.

    > Nie, bo na "panstwowych" odcinkach nie dziala.

    Kiedy sprawdzałeś?
    Bo na swojej stronie piszą że od wtorku będzie.

  • 7. Data: 2021-11-29 14:02:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Nov 2021 13:18:56 +0100, Cavallino wrote:

    > Kiedy sprawdzałeś?
    > Bo na swojej stronie piszą że od wtorku będzie.

    A pare dni temu patrzylem, i jeszcze nie bylo.

    Widac zima nie tylko drogowcow zaskakuje :-)

    "W momencie zbliżania się pojazdu do bramek Autopay wysyła informację
    typu push informując, że za chwilę zostanie kupiony bilet. Po jego
    otrzymaniu klient ma jeszcze 3 minuty, żeby ewentualnie anulować
    transakcję, po tym czasie Autopay przyjmuje, że kierowca zdecydował
    się na przejazd. Płatność za przejechany odcinek autostrady pobierana
    jest automatycznie z karty po zakończonym przejeździe.

    Co istotne, w przypadku korzystania z Autopay wymagane jest wyłącznie
    uruchomienie aplikacji (może działać w tle, ale musi być włączona).
    Nie ma potrzeby uruchamiania przycisku start i stop przejazdu (jak
    działa to w aplikacji e-TOLL). "

    A co w razie problemow z internetem lub gps w telefonie?

    Czyli jak zamierzaja to kontrolowac? kamery na bramkach, z
    rozpoznawaniem numerow, czy radiowozy na trasach?

    J.

  • 8. Data: 2021-11-29 14:10:16
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-11-2021 o 14:02, J.F pisze:

> [...]
    > działa to w aplikacji e-TOLL). "
    >
    > A co w razie problemow z internetem lub gps w telefonie?

    Ale kto?
    Autopay?
    pewnie wcale.

    > kamery na bramkach, z
    > rozpoznawaniem numerow, czy radiowozy na trasach?

    Byyyyło.
    I tu i chyba we wszystkich gazetach.

    Ty nawet tego co na grupie piszą nie jesteś w stanie przeczytać?
    Bo co kilka dni zadajesz pytanie, jakbyś się wczoraj urodził.

    Wpisuj je w takich przypadkach je do wujka google i odpowiedź będziesz
    miał od razu.

  • 9. Data: 2021-11-29 21:57:44
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > A nie będzie?

    No niestety nie będzie, przynajmniej dla mnie.

    https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/aut
    opay-b%c4%99dzie-ci%c4%99-%c5%9bledzi%c5%82-jak-rz%c
    4%85dowy-e-toll-nie-mo%c5%bcesz-tego-wy%c5%82%c4%85c
    zy%c4%87/ar-AARcgrI?li=BBr5MK7

    Miłego.
    Irek.n.

  • 10. Data: 2021-11-30 07:26:37
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-11-2021 o 21:57, Irek.N. pisze:

    > No niestety nie będzie, przynajmniej dla mnie.

    W sensie, że nie podoba Ci się automat pobierający opłaty?
    I że to wymusza włączenie aplikacji choćby na moment wjazdu na autostradę?

    No sorry - raczej nie masz możliwości automatycznego poboru bez gps,
    jeśli cały system (e-toll) działa na podstawie lokalizacji gps.

    Można oczywiście nikomu nie wierzyć i podejrzewać, że aplikacja będzie
    Twoje dane z gps gdzieś przekazywać, ale to już raczej problem ze sobą,
    a nie z aplikacją.

    Pozostaje Ci bilet autostradowy, możesz w autopay też go kupić.....