    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: etoll po czesku
    Date: Tue, 30 Nov 2021 10:13:46 +0100

    W dniu 30-11-2021 o 08:26, Irek.N. pisze:

    > Trochę tak, nie podoba mi się, że aby wjechać na autostradę muszę mieć
    > telefon włączony. Kolejne uzależnienie zupełnie niepotrzebne. Jak będę w
    > trasie i z jakichkolwiek powodów będę musiał przejechać płatną
    > autostradą, to nie dam rady tego zrobić nie mając sprawnego telefonu.
    > Tak, nie podoba mi się to. Ale tylko trochę.

    Ale to i tak lepsze niż stanie po 0,5 h na bramkach.

    > Autopay wydawało się rozwiązywać problem, mogę kupić automatycznie na
    > wjeździe i tyle. Okazało się natomiast, że nadal muszę mieć możliwość
    > przekazywania informacji o położeniu online, więc w zasadzie nie różni
    > się to nic a nic od aplikacji e-toll.

    Różni się właśnie tym, ze musisz TYLKO włączyć aplikację.
    W e-tollu musisz jeszcze ręcznie potwierdzić że wjeżdżasz na autostradę
    i że z niej zjeżdżasz.
    No i e-toll wymaga przedpłaty, a autopay kasuje Cię z dołu (czyli post
    factum), np. przez obciążenie karty.

    > Rozwiązaniem było by, gdybym mógł kupić bilet po staremu, albo na
    > stacji, albo z kompa w domu czy telefonu (nie stanowi problemu włączenie
    > transmisji i zakup biletu z telefonu i późniejsze wyłączenie
    > transmisji). Niestety takiej możliwości nie ma,

    No jak nie ma?
    Plan jest taki, że właśnie tak to ma działać.
    W autopayu również (jako dodatkowa opcja, niezależna od automatycznego
    poboru).

    Oczywiście w państwie pis żadne plan nie może być przygotowany na czas,
    więc obstawiam że już od jutra taka opcja będzie TYLKO w autopay.
    A stacje benzynowe dostaną takie możliwości kiedyś później.
    Nie wiem jak zakupem przez jakąś stronę, pewnie też nie zdążą przygotować.