  • 1. Data: 2009-01-11 10:59:49
    Temat: Re: fjr 1300 - zmiana w liczniku mile na km i galonów na litry
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Eskimos" <e...@R...pl> napisał w wiadomości
    news:2u1kl412cv3ge6qc8j6kfct85ao1024d7f@4ax.com...

    > A co do obliczen, to zwykla, najzwyklejsza proporcja.
    >
    > BTW, w szkolach juz proporcji ponoc nie uczą. Kaza dzieciakom
    > rozpisywac rownania z 1 niewiadoma. Niby to samo, ale po kiego
    > komplikowac?

    No, niby takie to proste, ale spróbuj rozwiązać zadanie tego typu, gdzie z
    jednej strony jest podany zasięg w milach [1,61km] na jednym galonie
    [przyjąłem 4,54 litra].
    A jak już rozwiążesz to poproś losowo wybranych znajomych o policzenie tego
    na przykładzie np. 40mpg. Zdziwisz się, jak wielu ludzi ma z tym problem.
    Z dawnych obliczeń wiem, że należy podzielić 280 [wiem, że zaokrąglone]
    przez zasięg w milach i uzyskamy zużycie w kilometrach. I odwrotnie. Dopiero
    po dłuższym zastanowieniu wpadłem na ten przelicznik. A nie jestem jakimś
    zamulaczem matematycznym, przynajmniej na poziomie szkoły podstawowej, hehe.
    Brak wprawy po prostu. I żadne sudoku, krzyżówki czy inne takie nie
    pomogły - niezależnie od hobby każdy miał problem z policzeniem ile ten
    współczynnik wynosi. Zwłaszcza, że pytanie brzmiało "czy istnieje?".

    --
    Jasio
    vfr vx etz

  • 2. Data: 2009-01-14 10:57:06
    Od: f...@w...pl

    zamykam post juz mniej więcej wiem o co chodzi, dziekuje za pomoc