  • 21. Data: 2010-11-14 08:10:31
    Temat: Re: fox hole
    Od: Szczepan Białek <s...@w...pl>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:4cdef80b$0$27027$65785112@news.neostrada.pl...
    > In news:slrnidtmk5.50k.jaros@falcon.lasek.waw.pl,
    > Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> nabazgrał:

    > Z okresu II Wojny Światowej, to nowomodny?

    W czsie drugiej mieli tylko Japończycy. Oni pierwsi zrobili elektrety i
    opublikowali (przed wojną). Tak opublikowali że do dziś
    jest zamięszanie w podręcznikach.
    Elektret to izolator ze wstrzelonymi (uwięzionymi ładunkami). W
    podręcznikaćh plecie się o polaryzacjji.
    S*

  • 22. Data: 2010-11-14 11:46:49
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    > Były. Polskie, czy radzieckie, nie pamiętam. A może jedne i drugie.
    > Miałem taką. Wkładaną do ucha.

    Taką wkładaną do ucha miałem w 1974 roku.
    Miała "małego Jacka" na drugim końcu kabelka.
    Ale chyba była dynamiczna...

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 23. Data: 2010-11-14 13:21:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krzysztof Tabaczyński napisał:

    > Taką wkładaną do ucha miałem w 1974 roku.
    > Miała "małego Jacka" na drugim końcu kabelka.
    > Ale chyba była dynamiczna...

    Też. Dynamiczną też miałem. (Gugiel twierdzi, że te piezoelektryczne,
    to jeszcze mogły być czeskie.)

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2010-11-15 08:16:46
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Marcin =?ISO 8859-2?Q?G=B1ska?= is fighting Neo!
    > Witam,
    > Szukajac roznych rzeczy znalazlem opis radia fox hole. Niestety nie działa.

    A sprawdziłeś 'normalnym' radiem AM czy w ogóle możesz cokolwiek odebrać?
    Ostatnio po tygodniu walki z miniradyjkiem przestawiłem na długie stojący obok
    radiobudzik (a potem wieżę :) i okazało się że nawet heterodyna nic u mnie
    nie odbierze (poza jakimś brzęczącym niedaleko generatorem elektrosmogu) :/

    Sławek
    --
    ________
    _/ __/ __/ Pokaze wam moje ulubione wodopoje. -- Sid

  • 25. Data: 2010-11-15 10:14:00
    Od: kilokitu <k...@o...pl>

    On 15 Lis, 09:16, Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night> wrote:
    > Marcin =?ISO 8859-2?Q?G=B1ska?= is fighting Neo!> Witam,
    >
    > ... okazało się że nawet heterodyna nic u mnie nie odbierze (poza jakimś brzęczącym
    niedaleko generatorem > elektrosmogu) :/
    Nie żebym się czepiał ale heterodyną nie da się nic odebrać. Można
    heterodyną nadawać alfabetem Morese'a ale odbierać już nie. Ze
    względu na duży rozrzut opanowania elektroniki użytkowników na tym
    Forum proponuję aby używać prawidłowych, pełnych nazw... zwłaszcza jak
    są trudne. Powinno być: "nawet odbiornikiem superheterodynowym u mnie
    nic nie odbiera". Ja mam komunikacyjny odbiornik morski z podwójną
    przemianą częstotliwości w na AM na długich falach, wieczorem mam
    odbiór stacji od Moskwy po Atlantyk.

  • 26. Data: 2010-11-15 12:36:55
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    W dniu 2010-11-15 09:16, Sławomir Szczyrba pisze:

    > A sprawdziłeś 'normalnym' radiem AM czy w ogóle możesz cokolwiek odebrać?
    > Ostatnio po tygodniu walki z miniradyjkiem przestawiłem na długie stojący obok
    > radiobudzik (a potem wieżę :)

    A jak dawno temu było to "ostatnio"? Może akurat wbiłeś się w tą
    parotygodniową przerwę w pracy Solca Kujawskiego (teraz już nie mają
    rezerwy w Raszynie)? U mnie wtedy własnoręcznie wykonane miniradyjko
    łapało Český Rozhlas (i to słabiej niż PR1, chociaż mieszkam na południu
    Polski). Akurat z nudów skleciłem wtedy inny odbiornik na AM o
    bezpośrednim wzmocnieniu - autor projektu obliczył obwód LC do odbioru
    Jedynki, nie pokrywał on całego pasma LW i nie słyszałem na nim wówczas
    niczego.

  • 27. Data: 2010-11-15 12:54:17
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Hello, Atlantis. You're right on time.
    > A jak dawno temu było to "ostatnio"? Może akurat wbiłeś się w tą
    > parotygodniową przerwę w pracy Solca Kujawskiego (teraz już nie mają

    W marcu. Czyli jakieś pół roku przed.
    Ale dziś wieczorem znów spróbuję cos odebrać na długich, zobaczymy...

    Sławek
    --
    ________
    _/ __/ __/ Apoc, are we on-line? -- Morpheus

  • 28. Data: 2010-11-15 17:03:13
    Od: kilokitu <k...@o...pl>

    On 15 Lis, 13:36, Atlantis <n...@n...pl> wrote:
    > W dniu 2010-11-15 09:16, S awomir Szczyrba pisze:

    > .... (teraz już nie mają rezerwy w Raszynie)?
    Niestety Raszyn zakończył żywot... łezka się w oku kręci:
    http://chomikuj.pl/kilokitu/Dokumenty/koniec_198kHz,
    131003875.mp3

  • 29. Data: 2010-11-15 18:21:10
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    W dniu 2010-11-15 18:03, kilokitu pisze:

    > Niestety Raszyn zakończył żywot...

    Wiem. Pytajnik umieściłem za nawiasem, nie wewnątrz. Pytałem więc czy
    rozmówca przypadkiem nie próbował słuchać fal długich właśnie podczas
    tej przerwy w nadawaniu. Mówiąc o Raszynie stwierdzałem fakt.
    A co do mp3 - no cóż, mi też się smutno zrobiło...

  • 30. Data: 2010-11-16 12:17:40
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin Gąska" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > 3. moje uziemienie jest standardowe, po prostu grzejnik (czesci mosiezne)

    Grzejnik może nie być najlepszym rozwiązaniem, z takiego powodu, że (bywa)
    łączony
    przy pomocy rurek PVC