  • Data: 2022-01-11 19:03:05
    Temat: Re: interpretacja zachowania dysku
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    wtorek, 11 stycznia 2022 o 11:46:55 UTC-6 a...@p...com napisał(a):
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 11 Jan 2022 08:03:54 -0800 (PST)
    > doszła do mnie wiadomość
    > <a...@g...com>
    > od ptoki <s...@g...com> :

    > No nie do końca, jak by zreallokował, to by wskoczyły do reallocated
    > sectors.
    > Do 197 trafiają sektory z błędnym odczytem danych(procedury wewnętrzne
    > nie potrafiły tego skorygować), jednak zapis do takiego sektora się
    > powiódł i sektor został na miejscu. Coś musiało spowodować taki błąd i
    > jest wielce prawdopodobne, że to się znowu stanie za jakiś czas,
> [...]

    No nie do konca.
    197 to sektory czekajace na przemapowanie. One nie beda juz reuzyte. A przynajmniej
    nie w oficjalnej onterpretacji. Co se tam producent zrobil to inna inkszosc.
    Czyli po zapisie beda juz w innym miejscu. Wyzerowane 197 to znak ze dysk nie
    powinien juz miec bledow odczytu i tak sie stalo. To oczekiwana reakcja po
    badblocksach z zapisem.

    To ze sektory padaja to loteria ale nie znaczy ze ruszy lawina. Tak jak pisalem, mam
    pare dyskow ktore wg coponiektorych powinny znalezc sie w smieciach a dzialaja wesolo
    i bezproblemowo od lat.