  • Data: 2009-08-06 16:49:17
    Temat: Re: jaki modem GSM
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Zbych napisał:

    > No przecież mógłby je rozróżniać na podstawie portu, do którego są
    > podłączone.

    No przecież mogą, jak się odpowiedno skonfiguruje udev. Jednak ludzie
    na ogół wolą jeśli nie trzeba zmieniać ustawień programów, gdy drukarkę,
    telefon albo inne urządzenie włączy się nie do tej dziurki USB co zawsze.

    > Numery /dev/urządzenie_xxx są przydzielane przez system a nie
    > "założenia" PCI.

    Przydzielane kolejno, jak tylko są wykrywane przez magistralę PCI.
    W Windows jest tak samo.

    > Nie, to że bez żadnego grzebania w konfiguracji mam pewność, że drukarki
    > nie zamienią się miejscami. A to, że mnożą się jak króliki też nie jest
    > dla mnie aż takim wielkim problemem, bo po ikonie widać, która drukarka
    > jest w danej chwili podłączona.

    Trzeba było tak od razu. Jak komuś nie przeszkadza, że gdy chce z laptopa
    wydrukować tabelkę w Excelu, to wcześniej wybiera z listy "Drukarka
    Cannon podłączona do drugiego USB z lewej strony", to przecież nie będę
    go palcem wytykał jako dziwaka. Tolerancyjny jestem. Zresztą z portami
    szeregowymi RS-232 tak zawsze było, były numerowane, a ta numeracja była
    istotna. Microsoft tę tradycję kontynuuje, też im wolno miec konserwatywne
    podejście. Ale jednak założenia USB są innę, tu rozróżniane powinny być
    urządzenia, nie kabelki i gniazdka. Warto ten fakt zauważyć. Zwłaszcza
    gdy mówimy o tym, jak "obsługa USB daleka jest od doskonałości".

    Jarek

    PS
    Zdaje Pan sobe sprawę z tego, że można grzebnąć w udev i zrobić tak, by
    drukarki, karty sieciowe i inne dongle USB były traktowane w ten sposób,
    jak to jest teraz w Windows? Roboty jest na jeden wieczór, dla kogoś kto
    wcześniej tego nie robił i musi przy tym poczytać dokumentację. A wtedy
    taki "ulepszony" udev może trafić do tysięcy "wdzięcznych" użytkowników.
    Myśli Pan, że jeszcze tego nie ma z tego powodu, że nikomu się nie chciało?

    --
    "Ale głupi ci Rzymianie."