  • 251. Data: 2011-05-25 13:16:01
    Temat: Re: kolejny dawca
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 25 May 2011 11:45:20 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Gdyby samochody stały, to motocyklista nie był wyprzedzającym.

    gdybyśmy czytali notatkę policyjną, opinię biegłego albo wyrok sądu -
    moglibyśmy być o tym przekonani.
    My znamy relację dziennikarza, a jaki poziom często reprezentują
    pismacy - wiemy.

    Nie twierdzę, że było tak, jak zasugerowałem. Twierdzę, że mogło tak
    być i taką sytuację również należy rozważyć - a wtedy to, czy
    kierujący pojazdem "nie spojrzał" już nie jest takie oczywiste.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 252. Data: 2011-05-25 13:20:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > być i taką sytuację również należy rozważyć - a wtedy to, czy
    > kierujący pojazdem "nie spojrzał" już nie jest takie oczywiste.

    A IMO jest jeszcze bardziej oczywiste, bo motocyklista musiałby wyprzedzać z
    jeszcze większym zapasem odległości, więc jeszcze wcześniej był na lewym
    pasie i można było go zauważyć.

    No chyba że chodzi Ci o to, że motocyklista stał za skręcającym jako któryś
    kolejny i nagle manetka do oporu i na lewy pas.
    Oczywiście jest to możliwe, ale IMO bardzo mało prawdopodobne.

  • 253. Data: 2011-05-25 13:29:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 25 May 2011 13:06:00 +0200, Cavallino

    > Jest.
    > HINT: nic nie mówiłem o piachu.

    To oczywiste że nie mówiłeś, bo to się rozumie samo przez się.

    dróżka <<wydeptana ścieżka>>

    http://sjp.pwn.pl/szukaj/dr%C3%B3%C5%BCka

    ścieżka
    1. <<wąski pas *ziemi* *wydeptany* przez ludzi lub zwierzęta albo specjalnie
    przygotowany dla pieszych>>

    http://sjp.pwn.pl/slownik/2527692/%C5%9Bcie%C5%BCka

    Dróżka wiejska NIE towrzy skrzyżowania z drogą krajową.

    --
    Pozdor Myjk

  • 254. Data: 2011-05-25 13:31:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 25 May 2011 13:01:44 +0200, The_EaGle

    > zmieniając/przecinając

    Zdecyduj się.

    --
    Pozdor Myjk

  • 255. Data: 2011-05-25 13:37:46
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 25 May 2011 12:26:32 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Choćby dlatego że jeśli samochody stały, a motocyklista nie stał za nimi, to
    >manewr omijania musiał zacząć dużo, dużo wcześniej, nie złożył się przecież

    ale "zacząć dużo, dużo wcześniej" nie oznacza "wyjechać na pas i być
    widocznym dla pojazdów z przodu dużo, dużo wcześniej".

    >w sąsiedni pas 1 m od ostatniego samochodu, ZWŁASZCZA jeśli jechałby 80
    >km/h.
    >Czyli MINIMUM kilka razy więcej skręcający miał na zaobserwowanie że jest
    >omijany.

    Policz to na konkretnych wartościach. Nie wyjdzie "kilka razy więcej".

  • 256. Data: 2011-05-25 13:39:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Wed, 25 May 2011 13:06:00 +0200, Cavallino

    > To oczywiste że nie mówiłeś,

    Cieszę się że się rozumiemy.
    A głupkowate analizy wyrwanych z kontekstu słów możesz sobie darować.

  • 257. Data: 2011-05-25 13:40:32
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Wed, 25 May 2011 13:01:44 +0200, The_EaGle

    > Zdecyduj się.

    To skręcający musi się zdecydować w jaki sposób wykona manewr skrętu w lewo.
    Można go wykonać na oba sposoby - ten drugi gdy zacznie od prawego
    krawężnika, co się melepetom często zdarza.

  • 258. Data: 2011-05-25 13:40:47
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-05-25 13:31, Myjk pisze:
    > Wed, 25 May 2011 13:01:44 +0200, The_EaGle

    > Zdecyduj się.

    Przecięcie pasa to zmiana pasa z A do B. Nie rozumiesz tego?

  • 259. Data: 2011-05-25 13:41:23
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    > Skrzyżowanie to nie jezdnia.

    :) Ty tak poważnie?

    Rafał

  • 260. Data: 2011-05-25 13:43:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > ale "zacząć dużo, dużo wcześniej" nie oznacza "wyjechać na pas i być
    > widocznym dla pojazdów z przodu dużo, dużo wcześniej".

    Również.
    Oczywiście nie oznacza, że 'rozpocząć manewr=wyjechać na lewy pas' jeśli o
    to Ci chodziło.

    > Policz to na konkretnych wartościach. Nie wyjdzie "kilka razy więcej".

    A to już zależy od konkretnego egzemplarza.
    Gdybym ja próbował coś ominąć z różnicą prędkości rzędu 80 km/h, to zapewne
    na lewym pasie pojawiłbym się z bardzo dużym zapasem.
    Ale zdaję sobie sprawę, że jakieś oryginały mogą inaczej, choć nie bardzo
    rozumiem po co.