  • 391. Data: 2011-05-26 00:18:06
    Temat: Re: kolejny dawca
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    news:1675874006.20110525183046@pik-net.pl...
    > Hello Cavallino,
    >
    > Wednesday, May 25, 2011, 4:52:31 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Skręcającego w lewo?

    Do tego dojedziemy.
    Najpierw odpowiedz na pytanie zadane, a nie odpowiadaj na niezadane.

  • 392. Data: 2011-05-26 00:18:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Wed, 25 May 2011 14:38:44 +0200, Cavallino

    > Mądrzej będzie,

    Gdy się zastosujesz i przestaniesz pyskować.

  • 393. Data: 2011-05-26 09:14:28
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-05-25 16:36, *The_EaGle* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Pokaż choć jedno.

    http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&geo
    code=&q=Wuppertal,+Niemcy&aq=0&sll=37.0625,-95.67706
    8&sspn=49.757664,79.013672&ie=UTF8&hq=&hnear=Wuppert
    al,+Nadrenia+P%C3%B3%C5%82nocna-Westfalia,+Niemcy&ll
    =51.256189,7.150816&spn=0.000605,0.001206&t=h&z=20

    http://tiny.pl/hf91n

    Wiem, że w nie u nas, ale to takie skrzyżowanie, które dobrze znam -
    popatrz sobie na nie, a potem usuń linie na jego środku :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 394. Data: 2011-05-26 11:00:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 25 May 2011 14:07:41 +0200, The_EaGle

    > Zmiana kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz wyprzedzanie.
    > Zmiana pasa ruchu to część wyprzedzania.

    Gdyby tak było, to prawo nie rozdzielałoby tych manewrów w tak wyraźny
    sposób. Nie bez kozery do każdego manewru jest inny paragraf, a paragraf
    jest w innym oddziale.

    > Zarówno skręcając na skrzyżowaniu jak zmieniając pas podczas
    > wyprzedzania wjeżdżasz na inny pas ruchu a żeby to zrobić MASZ obowiązek
    > jak widać z punkt 4 cyt"..zmieniając zajmowany pas ruchu, jest
    > obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na
    > który zamierza wjechać..."
    > BINGO!

    To było jasne jak słońce. _Oboje_ wyprzedzaliście i to ty miałeś
    pierwszeństwo przy tym manewrze, jako że byłeś już w fazie jego
    wykonywania.

    W omawianej sytuacji było wyprzedzanie i zmiana kierunku jazdy. Dwie różne
    rzeczy. Tłumaczenie, że w obydwu przypadkach zmienia się pas ruchu, bo się
    wjeżdża na pas ruchu dla przeciwnego kierunku ruchu albo przecina się ten
    pas, jest bez sensu. ergo, przy tych manewrach nie ma zastosowania Art.
    dotyczący zmiany pasa ruchu.

    --
    Pozdor Myjk

  • 395. Data: 2011-05-26 11:02:46
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 26 May 2011 00:18:53 +0200, Cavallino

    LOL i popłynął. Lame.

    --
    Pozdor Myjk

  • 396. Data: 2011-05-26 11:24:44
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-05-24 22:06, masti pisze:
    > Art. 22. 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany
    > pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.

    No to zachowa szczególną ostrożność zakładając że inni kierujący
    przestrzegają przepisów ruchu drogowego. Ma do tego pełne prawo poparte
    odpowiednim paragrafem.

    > 4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany
    > ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który
    > zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.

    No to sprawdziła czy nic nie jedzie z naprzeciwka, z tyłu nikogo nie
    powinno być bo wyprzedzanie na skrzyżowaniu jest zabronione. Sygnałów od
    pojazdów uprzywilejowanych nie słyszała więc nie było podstaw do
    sprawdzania czy ktoś ją wyprzedza przekraczając przy tym znacznie
    dozwoloną prędkość. Być może przy tak dużej prędkości nawet nie dało się
    sprawdzić czy nikt nie nadjeżdża od tyłu. W jednej chwili pusto a
    sekundę później ścigacz wbija się w tył golfa. Tak jak już zostało
    napisane w tym wątku, jednego idioty mniej.

  • 397. Data: 2011-05-26 11:33:35
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-05-25 10:22, Cavallino pisze:

    > No właśnie - ten koniec zdania jest kluczowy w tym przypadku.
    > To tzw. zasada ograniczonego zaufania.

    Więc jakie to okoliczności wskazywały dla tej kierującej golfem na
    możliwość odmiennego zachowania sprzecznego z przepisami ruchu drogowego
    pojazdu za nią ? Co wskazywało że za nią leci znacznie przekraczający
    prędkość ścigacz ? Co wskazywało że będzie wyprzedzał na skrzyżowaniu ?

  • 398. Data: 2011-05-26 11:50:49
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-05-26 11:33, Excite pisze:

> [...]
    > pojazdu za nią ? Co wskazywało że za nią leci znacznie przekraczający
    > prędkość ścigacz ? Co wskazywało że będzie wyprzedzał na skrzyżowaniu ?

    Dostawca pizzy - chwilę wcześniej ją wyprzedził jak już sygnalizowała.
    Mogła się spodziewać, że za nim będzie jechał wyprzedzony przez niego
    chwilę wcześniej motocyklista... ;)

  • 399. Data: 2011-05-26 12:35:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Wed, 25 May 2011 14:07:41 +0200, The_EaGle

    > Gdyby tak było, to prawo nie rozdzielałoby tych manewrów w tak wyraźny
    > sposób.

    Rozdziela, bo oba manewry da się zrobić osobno.
    Tyle że nie na dwukierunkowej jezdni z dwoma pasami ruchu.

> [...]
    > wjeżdża na pas ruchu dla przeciwnego kierunku ruchu albo przecina się ten
    > pas, jest bez sensu. ergo, przy tych manewrach nie ma zastosowania Art.

    O ile zmiana kierunku nie wymaga zmiany pasa.
    Tu wymagała.

  • 400. Data: 2011-05-26 12:36:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Excite" <n...@n...bedzie.pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > powinno być bo wyprzedzanie na skrzyżowaniu jest zabronione. Sygnałów od
    > pojazdów uprzywilejowanych nie słyszała więc nie było podstaw do

    Były i podstawy i obowiązek.