  • 271. Data: 2011-05-25 14:07:41
    Temat: Re: kolejny dawca
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-05-25 11:11, Myjk pisze:
    > Wed, 25 May 2011 10:58:45 +0200, Lewis

    > Podobnego? To dwie drastycznie różne sytuacje.
    > Oboje byliście na tym samym paragrafie.
    >
    > W omawianej w wątku sytuacji każdy pojazd "podpada"
    > pod inny paragraf.

    Zmiana kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz wyprzedzanie.
    Zmiana pasa ruchu to część wyprzedzania.

    bo:

    Art 24 wyprzedzanie:

    Art. 24. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem
    upewnić się w szczególności, czy:
    1)ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez
    utrudnienia komukolwiek ruchu;
    2)kierujący, jadący za nim, nie rozpoczął wyprzedzania;
    3)kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie
    zasygnalizował zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku
    jazdy lub zmiany pasa ruchu.
    [...]

    Art. 22. 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany
    pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.
    2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
    1) do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;
    2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej
    jej krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.
    3. [...]
    4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany
    ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który
    zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.
    [...]

    Czytaj punkt 4.

    Zarówno skręcając na skrzyżowaniu jak zmieniając pas podczas
    wyprzedzania wjeżdżasz na inny pas ruchu a żeby to zrobić MASZ obowiązek
    jak widać z punkt 4 cyt"..zmieniając zajmowany pas ruchu, jest

    BINGO!

  • 272. Data: 2011-05-25 14:08:54
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Rychu wrote:
    > 70 km/h?

    Tak zgrubnie szacując wychodzi.

    pzdr
    \SK

  • 273. Data: 2011-05-25 14:09:21
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 25 May 2011 13:40:47 +0200, The_EaGle

    > Przecięcie pasa to zmiana pasa z A do B. Nie rozumiesz tego?

    Przecięcie i zmiana pasa to dwie różne rzeczy. Jeśli wg ciebie to jest to
    samo, to wyjaśnij jak sygnalizujesz to, przejeżdżając na wprost przez
    skrzyżowanie. Przypomnę, że wtedy przecinasz/zmieniasz conajmniej dwa pasy.

    --
    Pozdor Myjk

  • 274. Data: 2011-05-25 14:09:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sebastian Kaliszewski"
    <s...@r...this.informa.and.that.pl> napisał w wiadomości news:

    > Nie jest.

    Jest.
    Nie pisałem o drodze nieutwardzonej.

    >Przeczytaj definicję skrzyżowania z PoRD.

    Zanim odpowiesz przeczytaj wątek do końca, żeby nie powtarzać w kilku
    postach tych samych wątpliwości, które zresztą już zostały wyjaśnione.

    > Ale to się nie tyczy wypadku który zainicjował ten wątek gdzie nie była to
    > droga z dopuszczalną 90km/h i skrzyżowanie wygląda na dobrze widoczne.

    Co nic nie zmienia w kwestii obowiązku patrzenia w lusterka, który został
    zaniedbany.

  • 275. Data: 2011-05-25 14:10:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com> napisał w wiadomości
    > "The_EaGle" <e...@j...com> wrote in message

    > Nie zmienil, tylko go przecial.

    Może się tak zdarzyć, gdy zdoła wykonać skręt na swoim pasie.
    Ale tu tak nie było, bo nie dostał w lewy bok, tylko w tył.

  • 276. Data: 2011-05-25 14:12:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Nie wiemy czy sygnalizował manwer.

    To swoją drogą, ale nie o ten obowiązek chodziło.

    > Jest jeszcze sygnalizacja manewru

    Nie tylko.
    Kodeks nie składa się z kilku niepowiązanych ze sobą artykułów, w danym
    przypadku działa więcej niż jeden.

    > Bo?

    Śmigło.
    Po co zadajesz pytania na które odpowiedź padła 100 razy od początku wątku?

  • 277. Data: 2011-05-25 14:13:55
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 25 May 2011 13:20:19 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >A IMO jest jeszcze bardziej oczywiste, bo motocyklista musiałby wyprzedzać z
    >jeszcze większym zapasem odległości, więc jeszcze wcześniej był na lewym
    >pasie i można było go zauważyć.

    Skąd czerpiesz pewność, że jednak nie "wyskoczył" zza trzeciego auta
    (jadąc wcześniej za nim) i nie stał się widoczny na sekundę lub
    niewiele więcej przed zderzeniem?

    OK, załóżmy jednak, że jechał 80 km/h i wyjechał zza pojazdu 10m przed
    nim.
    To daje nam dodatkowe niecałe pół sekundy. Duża różnica?

  • 278. Data: 2011-05-25 14:18:06
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Cavallino wrote:

    > Nie wypełnił.

    Nie wiemy czy sygnalizował manwer. Co prawda 2 samochody za nim nie usiłowały go
    wyprzedzać, więc widać że można było zobaczyć co się dzieje.

    > To nie są jego jedyne obowiązki.

    Jest jeszcze sygnalizacja manewru

    > Nie zachował się.

    Bo?

    \SK

  • 279. Data: 2011-05-25 14:20:39
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 25 May 2011 13:43:27 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >A to już zależy od konkretnego egzemplarza.
    >Gdybym ja próbował coś ominąć z różnicą prędkości rzędu 80 km/h, to zapewne
    >na lewym pasie pojawiłbym się z bardzo dużym zapasem.
    >Ale zdaję sobie sprawę, że jakieś oryginały mogą inaczej, choć nie bardzo
    >rozumiem po co.

    Ten "oryginał" już niestety nas nie oświeci.
    "Gdybym ja" jest raczej marnym argumentem w tej dyskusji, bo nie
    mówimy o rozsądnym zachowaniu na jezdni a o śmiertelnym wypadku -
    gdzieś tu zabrakło (co najmniej) rozsądku.

    Zresztą gdyby motocyklista "pojawił się na lewym pasie z dużym
    zapasem", to chyba zauważyłby, że golf skręca (jeśli miał
    kierunkowskaz) lub się zatrzymał (lub zwolnił).
    W tym pierwszym przypadku sprawa jest oczywista, a w tym drugim
    rozsądny kierowca nie podejmuje wyprzedzania, bo przecież kierowca nie
    zwolnił (zatrzymał się) bez powodu (np. piłki toczącej sie w kierunku
    jezdni, psa wchodzącego na nią itp.)

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 280. Data: 2011-05-25 14:20:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Skąd czerpiesz pewność, że jednak nie "wyskoczył" zza trzeciego auta

    I nagle przyspieszył od 0 do 80?
    Nie czerpię pewności, po prostu uważam to za mało realne.

    > (jadąc wcześniej za nim) i nie stał się widoczny na sekundę lub
    > niewiele więcej przed zderzeniem?
    >
    > OK, załóżmy jednak, że jechał 80 km/h i wyjechał zza pojazdu 10m przed
    > nim.

    Daj 100 i się zgodzimy na założenie.
    80 to jednak bardzo duża różnica prędkości.

    > To daje nam dodatkowe niecałe pół sekundy. Duża różnica?

    5 sekund - duża różnica.