  • 41. Data: 2019-12-16 12:44:30
    Temat: Re: kolory
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-12-16 o 10:55, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 16 Dec 2019 10:36:25 +0100
    > doszła do mnie wiadomość <5df7501a$0$17341$65785112@news.neostrada.pl>
    > od robot <a...@o...pl> :

    > Groźba bycia gejem powoduje, że część testowanych osób widzi tam cyfrę.

    A, Znam ten mechanizm :)

  • 42. Data: 2019-12-16 16:13:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konopny" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    użytkownik jaNus napisał:

    >Co to są te holo-fotki?

    >Do holografii tej starszej trza filmu o rozdzielczości 10.000 linii
    >na mm
    >obiektywy mają rozdzielczość (?) 50-100 linii na mm.

    Hm, ciagle robia maski do ukladow scalonych w technologii 10 nm ...
    jak to w ogole robia, to jestem bardzo ciekaw.
    Wiec sa lepsze obiektywy.

    Tak czy inaczej - hologram wymaga dokladnosci rzedu ulamka dlugosci
    fali, i jest to wymog zarowno w "kamerze" jak i w urzadzeniu
    wyjsciowym.
    Z chwila, gdy opanowalismy technologie ~200nm, to juz raczej nie
    problem.

    Wydaje mi sie, ze cos czytalem o holograficznych przetwornikach.

    Hm, a jak sie robilo CD, a potem DVD ?
    Tam rozmiary tez takie holograficzne ...

    >Nowsze hologramy takie tam na biletach czy banknotach to soft i
    >laser, wszak hologram to nic innego jak zarejestrowana faza światła.

    soft ok, ale do czego laser ?

    J.

  • 43. Data: 2019-12-16 19:44:59
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 16.12.2019 o 16:13, J.F. pisze:
    > Hm, ciagle robia maski do ukladow scalonych w technologii 10 nm ... jak
    > to w ogole robia, to jestem bardzo ciekaw.

    Uważasz, że robią je za pomocą światła widzialnego?

    Podpowiedź - sprawdź np. długość fali promieniowania rentgenowskiego

    --
    Czarek

  • 44. Data: 2019-12-16 21:00:48
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    J.F. wrote on 16.12.2019 16:13:
    > Użytkownik "Konopny" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Hm, ciagle robia maski do ukladow scalonych w technologii 10 nm ...
    > jak to w ogole robia, to jestem bardzo ciekaw.

    Maska przecież nie jest w skali 1:1, więc to chyba nie problem:

    > Film photolithography masks have less constraints on size, and can be made on
    sheets from 25cm x 30cm (10" x 12") , up to a huge 3m long x 1m wide (120" x 40").

  • 45. Data: 2019-12-16 22:13:38
    Od: Konopny <o...@g...com>

    użytkownik J.F. napisał:
    .
    > ale do czego laser ?
    >
    > J.

    Do przygotowania matrycy.
    https://youtu.be/X-i1-FFr-J4

  • 46. Data: 2019-12-17 01:01:14
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    W dniu 16.12.2019 o 19:44, Czarek pisze:
    > Uważasz, że robią je za pomocą światła widzialnego?
    >
    > Podpowiedź - sprawdź np. długość fali promieniowania rentgenowskiego

    Lasery rentgenowskie? Chyba niet!
    Robi się to "sposobem": jedna wiązka jest "otaczana" / osaczana drugą,
    krótszej fali, i w wyniku otrzymuje się znacznie mniejszą plamkę!

    --
    Rzeczy warte polecenia, bo polecać rzeczy DOBRE warto!
    https://myphone-explorer.en.softonic.com/ Free!

  • 47. Data: 2019-12-17 02:40:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 16 Dec 2019 21:00:48 +0100, Zbych napisał(a):
    oglegroups.com...

    > Maska przecież nie jest w skali 1:1, więc to chyba nie problem:

    No to trzeba obiektywu co ma 100 tys linii/mm ...

    skad ten cytat ? Bo "film" ... drobna niedokladnosc wymiaru i
    kolejne naswietlania nie trafia na siebie ...

    J.

  • 48. Data: 2019-12-17 09:41:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jaNus" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Lasery rentgenowskie? Chyba niet!

    Cos mi chodzi po glowie, ze sa, ale jakies wybuchowe.

    Do naswietlania RTG sie raczej nie nadaje, bo przeniknie przez maske
    :-)

    J.

  • 49. Data: 2019-12-17 16:57:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2019-12-16 o 10:55, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 16 Dec 2019 10:36:25 +0100

    >A, Znam ten mechanizm :)

    To mi przypomina problem, ktory mialem z jedna z takich plansz w
    internecie.
    Daltonista nie jestem, kolory poszczegolnych kropek widze dobrze,
    rozne sa,
    ale w tym jednym przypadku tak dobrali/trafili, ze mialem watpliwosci:
    3 czy 8 ? 1 czy 4 ... a moze 7 ?

    bo np zielone na czerwonym, a te krytyczne jakies brazowe.

    Co ciekawe - po zmianie kolorow programem graficznym widzialem w miare
    wyraznie ...

    J.

  • 50. Data: 2019-12-17 17:01:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2019-12-14 o 17:14, J.F. pisze:

    >Praktycznie wszystkie projektory w kinach to projektory DLP.

    Ale moze jakies inne/lepsze.
    Np maja trzy osobne matryce na kazdy kolor.

    >Ja mam w domu DLP i na szczęście nie widzę migania czy też słynnej
    >tęczy.
    >Być może w efekt występuje tylko w najtańszych.

    Wystarczy troche szybciej i zniknie, ale kto wie ile drozej kosztuje
    szybszy przetwornik ... i kontroler.

    J.