    From: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: konstrukcja prądnicy - jak?
    Date: Wed, 12 Aug 2009 17:50:54 +0200

    Órzytkownik "Lukasz Sczygiel" napisał:

    > No konkrety sa i to nawet ciekawe ale nie ma info o ile robic wieksze
    > cewki :) Z
    > tego co rozumiem to L i s na stronie o magnesnicy to proba optymalizacji
    > uzycia
    > magnesow (zmniejszajaca rowniez zaskoki). Musze to przetrawic.

    przetraw to koniecznie i dokładnie, bo tak jest dosłownie wszystko, a nawet
    wiecej!:O)
    fakt, że nie wszystko jest policzone, cześć jest tylko powiedziana, a
    policzyc trtzeba samemu:O)

    a strona "magnesnica" pokazuje jedynie w jaki sposób można wpływać na
    kształt napięć indukowanych,
    ale jak kształt odbiega od sinusa to masz masę harmonicznych i prądnica
    oprucz generowania prądu zamienia się w generator zakłuceń:O(

    już sama konstrukcja 3fazowa w znacznym stopnie eliminuje zaskoki, wiec
    muślę że nie ma już sensu wiecej kombinować z kagnesami, acha co do
    3faazowości, to majac taką prądnice to trzeba ją też obciążyć 3fazowo, bo
    jak zaczniesz to prostować, to niestety też prąd zaczyna płynąć impulsowo i
    prądnica sieje masę zakłuceń:O(

    jedyne co mnie jeszcze zastanawia to optymalny sposób obciążenia takiej
    prądnicy, czyli jak ją dopasować do obciazenia, to znaczy czy rezystancja
    obciązenia każdej fazy musi być równa rezystancji uzwojenia tej fazy?