  • 21. Data: 2011-10-06 17:09:08
    Temat: Re: koszt zarzadzania
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    M.M. <m...@t...pl> napisał(a):

    > Można zmierzyć czas jakiegoś programu w trybie real-time. Potem można
    > odpalić 100 programów które robią tylko sleep i zmierzyć ponownie.

    > No ale dlaczego Ciebie to ciekawi? Przecież nawet jakby okazało się
    > że pisanie aplikacji bez systemu przynosi dużą poprawę wydajności to
    > nikt się na coś takiego nie rzuci. Zawsze lepiej jest wziąć jakiś
    > gotowy system odpowiedni do danego zastosowania. Nie mogę się
    > doszukać co byś na tym skorzystał jakby się okazało że system mocno
    > spowalnia aplikacje.

    wcale nie chce powiedziec ze system spowalnie bardzo aplikacje,
    ciekawe jest wlasnie to ze on chyba tak bardzo ich wcale nie
    spowalnia,, po prostu lubie wiedziec co sie dzieje, zwlaszcza
    ze wydaje sie ze system w te aplikacje 'od dolu' ingeruje (w
    sensie 'rozpikowywania' ich tymi pikowymi-opoznieniami,
    jak przytym zarzuceniu mp3 w tle)

  • 22. Data: 2011-10-06 17:48:52
    Od: "M.M." <m...@t...pl>

> [...]

    > ze wydaje sie ze system w te aplikacje 'od dolu' ingeruje (w
    > sensie 'rozpikowywania' ich tymi pikowymi-opoznieniami,

    Czyli jednak po prostu te opóźnienia są u Ciebie problemem?
    A co mówią google jak się wpisze np. 'windows real-time programming audio'?

  • 23. Data: 2011-10-06 18:02:33
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    M.M. <m...@t...pl> napisał(a):

    > Czyli jednak po prostu te opóźnienia są u Ciebie problemem?
    > A co mówią google jak się wpisze np. 'windows real-time programming audio'?
    > Pozdrawiam

    nie o to mi chodzi,

    tak wogole to jeszcze inny ciekawy dla mnie temat- pytanie: co sie
    dzieje jak windows zmula? (czasami zdarzaja sie takie zmulania ktore dotycza
    wszystkich otwartych programow i powloki/explorera) Jedna zagrzana
    na jakiejs petli aplikacja chyba nie powinna az tak zmulac wszystkich
    progsow, (to chyba wyglada ineczej) czy wtedy bardziej chodzi o
    wyczerpanie pamieci ? da sie to jakos wywolac programem?

  • 24. Data: 2011-10-06 18:38:42
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    M.M. <m...@t...pl> napisał(a):

    > Czyli jednak po prostu te opóźnienia są u Ciebie problemem?
    > A co mówią google jak się wpisze np. 'windows real-time programming audio'?

    Powiedzialbym nie mam zadnych problemow z programowaniem to raczej chodzi
    o dociekanie dot luk we wiedzy o windzie, chyba ze za problemy
    programistyzcne uznacby problemy programisty postrzeganego cos jak cybork
    w tym sensie ze problemy typu bol zeba (partacz dentysta uszkodzil
    mi zdrowy zab, gorna lewa dwojke) czy pusty brzuch zwirtualizowac jako
    problemy w procesie pisania progsa i traktowac na rowni z bledami
    kompilacji. I can told you, podejrzewam ze to wlasnie komp mnie kiedys
    zabije (ale nie martwie sie az tak bardzo)

  • 25. Data: 2011-10-06 19:56:21
    Od: "M.M." <m...@t...pl>

    > Powiedzialbym nie mam zadnych problemow z programowaniem to raczej chodzi
    > o dociekanie dot luk we wiedzy o windzie
    Cóż, chętnie i swoją wiedzę bym uzupełnił, ale jeszcze chętniej w kontekście
    konkretnego zadania. Tak żebym wiedział że bez takiej wiedzy z określonym
    zadaniem sobie nie poradzę.

  • 26. Data: 2011-10-07 11:06:07
    Od: Piotr Chamera <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-06 10:14, f...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:

> [...]
    > wyjasnic pare rzeczy - zwlaszcza temu kto jest bardziej wnikliwy
    > chce wiedziec co sie dzieje w jego progsie (i nawet np analizuje
    > swoje appsy (ramki swoich apsow) na poziomie milisekund) np dla
    > mnie jest ciagle tajemnica czemu raz na iles tam kilku
    > milisekundowych ramek powiedzmy raz na 100 ramek mam wyskakuja
    > mi z tla cyklicznie mw 30 milisekundowe opoznienia. itd
    > (byc mozeto sie wiaze )
    > ale nie tylko o to chodzi, znalazlyby sie inne
    > powody ale nie bardzo potrafie je tak bez zastanowienia
    > wymienic zwlaszcza ze nie mam specjalnego doswiadczenia

    Załóżmy, że kwant czasu jaki dostaje wątek zanim zostanie wywłaszczony
    to 20ms (tak było domyślnie w win2000 z ustawieniami desktop, nie wiem
    jak w xp). W opisanym wyżej przypadku wszystko jest ok, dopóki żaden
    inny wątek nie wykorzystuje do końca swojego kwantu (system jest mało
    obciążony, mało wątków obliczeniowych, większość czeka na I/O, itp.),
    ale jak jeden z nich z nich wykorzysta pełny kwant, to już masz
    zgubioną jedną ramkę :) (50 ramek/s = 20 ms/ramkę).

  • 27. Data: 2011-10-07 15:38:17
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Piotr Chamera <p...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > ale jak jeden z nich z nich wykorzysta pełny kwant, to już masz
    > zgubioną jedną ramkę :) (50 ramek/s = 20 ms/ramkę).

    nie bardzo wiem co decyduje o tym przydziale czasow procka,
    nie ma jakis gwarancji? jak ogladam wyniki np odpale swoja
    testowa gierke z wykresem w dwu instancjach to wyglada tak
    ze system stara sie przydzielic jej (tej ktora ma fokusa) tyle ile
    ona chce, czyli jakby calosc mocy (i tak ma ona sleepa 1 ms
    czyli przy ramce okolo 10 ms oddaje reszcie 10% procka),
    natomiast ok 10 razy zwalnia ta w tle; wyglada wiec na
    to jakby system chcial zapewnic aktywnej aplikacji 100% mocy
    a tym w tle oddac tylko reszte? z tej zasady jakby wylamywaly
    sie tylko niektorzy z tla, to tajemnicze X co wstawi mi piki
    oraz odtwarzacze empetrojek (choc dokladniej nie testowalem
    co z tla skutkuje efektami dla mojej apki na wierzchu),
    trzeba by cos poczytac

  • 28. Data: 2011-10-07 16:07:34
    Od: Piotr Chamera <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-07 17:38, f...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:

> [...]
    > oraz odtwarzacze empetrojek (choc dokladniej nie testowalem
    > co z tla skutkuje efektami dla mojej apki na wierzchu),

    Tu (http://support.microsoft.com/kb/259025) jest trochę informacji
    od czego zależy ile czasu który wątek dostaje (trochę to skomplikowane,
    bo zależy od typu procesora, ustawień systemu, priorytetu wątku,
    historii jego działania (kiedy był ostatnio uruchomiony, jakie
    zdarzenie go obudziło itp) i pewnie wielu innych czynników.

    A tu podobnież można znaleźć wszystkie szczegóły na temat:
    http://www.amazon.com/dp/0735625301

  • 29. Data: 2011-10-07 17:00:03
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]

    > zdarzenie go obudziło itp) i pewnie wielu innych czynników.
    >
    > A tu podobnież można znaleźć wszystkie szczegóły na temat:

    no jest - rozdzial 6.5

    nie dam rady szybko przeczytac, ale zgadza sie ze tam jest
    napisane ze te kawalki dla procesow to zwykle ok 20 ms
    dla desktopow i 120 dla serwerow
    (bardzo dlugo, myslelem ze to sie robi z 1000 razy czesciej)

    mozna tez przelaczac w zakladce system -> -> -> planowanie
    uzycia procesora miedzy 20 ms a 120 ms

  • 30. Data: 2011-10-07 17:34:28
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > (bardzo dlugo, myslelem ze to sie robi z 1000 razy czesciej)
    >
    > mozna tez przelaczac w zakladce system -> -> -> planowanie

    ale jesli tak to pownienem miec 50 context switchow na sekunde
    a process explorer pokazuje ze mam 150-200