    From: Jędrzej Dudkiewicz <j...@n...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: które języki 'historyczne' sš ważne
    Date: Wed, 02 Feb 2011 15:36:50 +0100
    <4d47519c$0$2437$65785112@news.neostrada.pl> <ii8g1j$768$1@news.onet.pl>
    <4d47d675$0$2447$65785112@news.neostrada.pl> <ii8l0l$7j3$1@solani.org>
    <4d47fdf5$0$2456$65785112@news.neostrada.pl> <ii90a6$hdr$1@news.onet.pl>
    <4d480625$0$2456$65785112@news.neostrada.pl> <ii9256$prk$1@news.onet.pl>
    <ii9v6d$vi$1@news.onet.pl>
    <6...@s...googlegroups.com>
    <iibdub$7c6$2@news.onet.pl> <iibh18$la9$1@news.onet.pl>
    <a...@2...googlegroups.com>

    On 02/02/2011 02:45 PM, Maciej Sobczak wrote:
> [...]
    verlays

    > Nie chodzi tylko o nazwę. Chodzi o to, że w ten sposób bardziej
    > bezpośrednio wyraża się intencje programisty - chcę mieć inny widok na
    > ten sam obiekt. Po cholerę mi tu jakieś unie albo wskaźniki? Unie to
    > struktury danych
    ... zapewniające inny widok na ten sam obiekt. Przy
    opisie overlay nie ma nic o obiekcie, z tego co rozumiem. W
    szczególności możesz ten sam obiekt "przykryć większym widokiem", i nikt
    Ci tego nie zabroni. Unia jak w pysk strzelił, nawet nie unia, tylko
    rzutowanie adresu na wskaźnik na unię. Ale zgadzam się, że jako
    narzędzie wyróżnione znacznie bezpieczniejsze i eleganckie.

    > W C++ jest lepiej, bo można zadeklarować referencję i zainicjalizować
    > ją przez reinterpret_cast - w sumie o to samo chodzi, ale nadal ciężko
    > uznać, że coś jest trywialne. Trywialne jest w Adzie - chcę
    > zadeklarować obiekt w miejscu innego obiektu. Proste.
    >
    > A teraz coś lepszego:
    >
    > type My_Int is new Integer;
    > for My_Int'Alignment use 16;

    Ładne.

    > Mam nadzieję, że nie trzeba tłumaczyć co to robi. Poproszę o wersję w
    > *standardowym* C, który ponoć jest najlepiej predysponowany do
    > "programowania systemowego" (cokolwiek to znaczy).

    Może ktoś inny, bo ja tej tezy nie broniłem.

    JD