    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Mon, 25 Apr 2022 06:20:51 -0700 (PDT)
    Subject: Re: laser raz jeszcze
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 25 kwietnia 2022 o 13:06:14 UTC+2 J.F napisał(a):

    > Dużą moc. Wypali oczy i twarz :-)
    > No i daleka podczerwien, 10.6um, nie wiem, czy to przez soczewke oka
    > przechodzi.
    >
    > Ale to przeciez jest passe, teraz modne lasery swiatlowodowe do cięcia
    > :-)
    > Nie.
    > Ale plamką 2mm musisz trafic w soczewkę oka.
    > Plamką 0.5m to tylko w glowę. Ale moc potrzebna znaaaaacznie wieksza.
    > J.
    Takie coś znalazłem
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lasers_and_aviation_
    safety
    A tam między innymi napisali
    Aby podać inny przykład, laser o większej mocy -- typ, który może być używany w
    pokazach laserowych na zewnątrz: zielony laser o mocy 6 W (532 nm) z rozbieżnością
    wiązki 1,1 miliradiana stanowi zagrożenie dla oczu do około 1600 stóp (490 metrów).
    ), może powodować ślepotę błyskową do około 8200 stóp (1,5 mi /2,5 km), powoduje
    olśnienie zasłaniające do około 36 800 stóp (7 mil; 11 km) i odwraca uwagę do około
    368 000 stóp (70 mil; 110 km). [14] [ potrzebne lepsze źródło ]

    To że go widać psuje sprawę bo możliwy do używania bez narażania broni na wykrycie
    tylko w słoneczne dni. Zaskoczyły mnie odległości w jakich jest groźny. Wychodzi że
    podczerwony o mocy 40W już powinien wystarczyć a taki co ma 150W to marzenie każdego
    snajpera amatora. Coraz bardziej podoba mi się idea stworzenia własnej broni
    laserowej.