  • Data: 2022-05-03 10:37:52
    Temat: Re: laser raz jeszcze
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 2 May 2022 16:45:05 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:

    > Pierwszy film pouczający bo widać na nim że że promień jest szeroki
    > jak wychodzi z urządzenia i jest skupiany. Skuteczny jest w miejscu
    > skupienia. Dopiero po skupieniu jest dostatecznie dużo watów na
    > jednostkę powierzchni żeby cos popsuć.

    Tak to jest, ale soczewke skupiajaca kazdy ma w oku.

    > W tym o co mi chodzi oko.
    > Sądzisz że dziadek patrzący w kierunku snajpera nie jest dla niego
    > zagrożeniem? Jak bym był snajperem uważał bym inaczej. Każdy kto
    > wypatrzy snajpera jest jego celem.

    IMO sa dwie srategie - snajper dobrze schowany, oraz calkiem widoczny.
    Widac, ze "pilnuje". W Ukrainie moze ta druga sie juz nie sprawdza.
    Byly tez inne doniesienia, jako to grzybiarze trafili na rosyjska
    jednostke w lesie, i coz bylo robic - trzeba ich bylo zastrzelic,
    bo doniosą Ukraincom i artyleria ostrzela pozycje.
    Wiec sporo racji masz.

    > Chyba że go wypatrzy schowany za ścianą.

    Ale nie o to chodzi - musisz tego snajpera wypatrzec, a on dobrze
    schowany - sam zakladasz.
    Nie wypatrzysz - nie uszkodzisz. I tyle ci laser pomoze.

    W dodatku wiekszym zagrozeniem jest tam nie snajper tylko banda/patrol
    ruskich zolnierzy, ktorzy idą, plądrują, gwałcą, zabijaja.

    >W takiej sytuacji promień lasera może być widoczny. Jak
    > będzie szukał mnie i starał się zastrzelić sądząc że jestem tam
    > skąd wydobywa się światło to odwrócę jego uwagę. Zabije mniej
    > moich. Możliwe że stanie się celem mojego strzelca wyborowego albo
    > zwyczajnie ktoś przypierdoli tam gdzie siedzi z granatnika. Czy
    > musi patrzeć tam skąd świeci laser. Kąt widzenia oka to 15 stopni
    > dla ostrego widzenia a z 90 całkowity. Nie musi patrzeć wystarczy
    > że w granicach dziewięćdziesięciu stopni załapać się ze świeceniem
    > mu w oko.

    No tu mu uszkodzisz perferyjne piksele na siatkowce, z ktorych i tak
    mało korzysta. Niewielka strata :-(

    A jak snajper, to oglada przez swoj celownik, i ma mniejsze pole
    widzenia.

    Taki laser sie moze przydac do oslepiania celowniczego na BWP.
    Czy kierowcy.

    > Pewno im mniejszy kat tym skuteczniej zadziała, chociaż
    > niekoniecznie. Jak trafić na to miejsce co przewód z oka idzie do
    > mózgu to przy odpowiedniej mocy działanie gwarantowane. O
    > helikopterze napisałem w kontekście że wkurwiony oślepieniem
    > snajper wezwie na pomoc helikopter. Jak mieć laser taki sam jaki
    > jest używany do podświetlania celów i oświetlić nim helikopter to
    > załodze zostaje tylko spierdalac.

    Jak oslepisz pilota nawet na chwile gdzies przy lądowaniu, to
    uszkodzic maszyne moze, nie spierdalac.

    > Wystrzela się z zimnych ogni i do
    > powrotu do bazy jest łatwym celem. Nie wiem jakie są lasery używane
    > do naprowadzania rakiet. Ale jeśli to są takie jak we wskaźnikach,
    > czyli tanie.

    Tanie na pewno nie sa :-)

    podczerwone i modulowane.
    Modulator dorobic latwo.

    > To w taki zdalnie sterowany laserek za 8 złotych niech
    > wali wszystkim co w helikopterze ma. Jak się w jednym miejscu
    > wystrzela to zabraknie mu amunicji w innym. Prosty i łatwo dostępny
    > niedrogi laser może mieć wiele zastosowań na wojnie. Poza tym można
    > z nim robić próby jak nie ma jeszcze wojny. Jesteśmy jako obywatele
    > totalnie rozbrojeni a przepisy zakazują samodzielnego uzbrajania.

    Ano wlasnie.

    > Chyba że się uzbrajać w to czego przepisami nie przewidzieli że
    > może być bronią. Bo co to za broń chiński laser z grawerki do

    Zabronią i tego.
    U nas jeszcze tego nie ma, ale w innych panstwach popularne wsrod
    demonstrantow. Widac pomysleli tak jak Ty.
    A teraz pomysli rzad i zabroni :-)

    > pieczatek. Znajomy w ramach ćwiczeń umysłowych na bazie podpalarki
    > do grilla zrobił mały miotacz ognia. Zbiornik na pseudo napalm ma
    > ok 30cm?. Skuteczny zasięg do ok pięciu metrów. 5 strzałów można
    > oddać. Wielkość kieszeniowa. Gwarantuję że napastnik jak mu
    > podpalić spodnie nie będzie atakował tylko się gasił.

    Najpierw cie zastrzeli, potem sie bedzie gasil :-(

    J.