    From: Marcin <1...@w...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: maszyna a urządzenie
    Date: Mon, 05 Mar 2012 19:48:19 +0100

    W dniu 05.03.2012 19:08, PL(N)umber_One pisze:
    > Witam
    > http://sjp.pwn.pl/szukaj_poczatek/maszy
    > i analogicznie dla "urządzenie"
    > Przepisy - sensu stricto - raczej nie istnieją.
    > PP

    Dzięki za odzew, to co podaje SJP jest "masłem maślanym" i nie jest prawdą.
    Wg. SJP "urządzenie jest to mechanizm", a "maszyna jest to urządzenie
    zawierające mechanizm". A przecież nie każde urządzenie zawiera
    mechanizm (np. urządzenie elektryczne).

    W przepisach BHP jest mowa o "maszynach i urządzeniach" i za chiny nie
    wiem co jest co.
    W Prawie Ochrony Środowiska jest definicja urządzenia: "Urządzenie -
    niestacjonarne urządzenie techniczne, w tym środki transportu".
    W dyrektywie maszynowej jest definicja maszyny, ale nic z tego nie
    wynika. Wszystko co do tej pory znalazłem nie jest spójne ze sobą.

    No cóż może kiedyś się to wyjaśni.