  • Data: 2009-09-17 14:43:45
    Temat: Re: mikrofon i podłączenie linie-in
    Od: "Desoft" <N...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > Uproszczon? wersj? mikrofonu pojemno?ciowego, s? mikrofony elektretowe
    > które maj? wbudowany wzmacniacz, dlatego potrzebuj? zasilania - jako?ae
    > marna. S? dwukoncówkowe i trzykoncówkowe, ale jedne i drugie trzeba
    > zasilaae.
    > Je?eli wej?cie mp3 jest nieco niestandardowe to sygna? powinien
    > wystarczyae. Standard to 0.7V o ile dobrze pamietam. 100mV z elektretowego
    > to raczej nie problem. Spotka?em sie (chyba to by?a polska konstrukcja) z
    > sygna?em wyj?ciowym na poziomie 1V.
    > Oczywi?cie mówimy o sygnale na nieobci??onym mikrofonie. Jak obci??y

    A skąd tych bzdur nabrałeś???

    Kiedyś (dzisiaj pewnie też, ale chyńczycy nie przestrzegają żadnych reguł) w
    okresie kiedy polskie firmy produkowały sprzęt audio obowiązywał standard:
    Wejście mikrofonowe wzmacniacza: impedancja wejściowa 47k czułość 5mV
    Wejście mikrofonu piezo 470k||100p 300mV
    Wejście tunera/magnetofonu 470k||100p 500mV

    >I na koniec - 100mV dla mikrofonu elektretowego w postaci osiągalnej w
    >handlu to wartość ciut trudna do osiągnięcia - zwykle poziomy napięć kończą
    >się w okolicach 50mV.

    Ta teoria to o tak zwanej wkładce dwukońcówkowej?
    Jak uczą w szkole wzmocnienie wzmacniacza (pojedyńczego stopnia
    tranzystorowego) zależy od wartości rezystancji w obciążeniu. A w takich
    dwukońcówkowych to obciążenie podłączamy z zewnątrz. Teoretycznie można
    uzyskać bardzo duże napięcia, w praktyce parametry tranzystora są
    ograniczeniem.

    Przyznaję że mikrofon za 1zł odda do tych 50mV, ale na początku autor wątku
    zapodał mikrofon za 99zł.

    Najwyższe napięcie posiada wkładka węglowa ~1V. W czasach kiedy była
    stosowana w telefonach widziałem sposób podłączenia elektretowego zamiast
    wkładki węglowej.

    --
    Desoft