  • Data: 2009-05-21 19:16:19
    Temat: Re: moc emitowana przez tel. komorkowy
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll> szukaj wiadomości tego autora

    news:gv3uh2$mdn$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Z Czarnobyla zrobiono wielką aferę, tak jakby oznaczał realną groźbę
    > zapadnięcia na raka dla każdego w promieniu tysięcy kilometrów od
    > reaktora. Po ponad dwudziestu latach tej masowej epidemii jakoś nie
    > widać. Trudno też powiedzieć jaki procent z chorujących obecnie choruje
    > faktycznie z powodu owej awarii. Skażenie faktycznie było i jest, ale na
    > skalę lokalną.

    Z Czarnobyla częściowo słusznie zrobiono wielką aferę, bo gdyby nie to, w
    ogóle nie byłoby żadnej afery tylko byłoby tak jak z wcześniejszymi
    awariami (niekoniecznie "atomowymi") - w roczniku statystycznym ilość
    mieszkańców miasta zmniejszała się o 10000 :) Oczywiście koniec świata nie
    nastąpił, ale na problem zwrócono uwagę, dzięki czemu elektrowni tego typu
    kiedyś w ogóle nie będzie. Jeśli zaś chodzi o skutki bardziej subtelne,
    jak np. zachorowania, prawdę poznamy za 30 lat, za dużo kasy kręci się
    przy tym temacie, żeby słuchać jakichkolwiek "ekspertów", widać to zresztą
    po skrajności niektórych opinii.

    > Pomimo tego media mają niezłą radochę z corocznego rozgrzebywania
    > tematu. Efekt? Ogólnonarodowa fobia przed energetyką jądrową nie
    > pomagająca wcale naszej energetyce w doganianiu reszty świata. Oliwy do
    > ognia dolewają oszołomy z takich organizacji jak Greenpeace, na przykład
    > takimi filmikami:
    > http://www.youtube.com/watch?v=xwIE3PpmSII
    > Nie wspomnę już o fakcie, że wielu ludziom z którymi miałem okazję
    > rozmawiać na ten temat "wybuch" w Czarnobylu kojarzy się atomowym
    > grzybkiem a'la Hiroszima.

    Cóż, Greenpeace ma swoje interesy. Może zainwestowali w akcje jakiejś
    firmy wiatrakowej :) Media też mają swoje interesy - wszystko musi być
    przerażające. A ludzie widzący grzybek a'la Hiroszima zapewne szybko
    zmieniliby zdanie, gdyby taka elektrownia zafundowała im jakiś nowy
    kościół w okolicy i pogadała z księdzem :)

> [...]
    > problemu - krytykuję jedynie robienie z niego sensacji w mediach i
    > spowodowane tym nonsensy (jak chociażby wspomniane niewypuszczanie
    dzieci).

    > Z telefonami jest podobnie. Wpływ może i jakiś mają na zdrowie, ale jest
    > on znikomy. A już na pewno w porównaniu z regularnym paleniem papierosów
    > (których rakotwórczość UDOWODNIONO dawno temu), wypiciem raz na jakiś
    > czas "paru głębszych" czy nawet grą w piłkę (takie przyjęcie rozpędzonej
    > piłki na główkę jednak jest odczuwalne przez delikatną tkankę w jakimś

    Tyle, że sam, tak jak media, przykładasz się do mieszania różnych spraw.
    Bo jednak nie jest tak, że dziura ozonowa jest tak samo zaniedbywalnym
    zjawiskiem, jak komórki. Ja w każdym razie raz bardzo porządnie poparzyłem
    się na słońcu a komórka jakoś mi nie szkodzi.

    > Mnie jedynie osobiście drażni szukanie problemów w nauce i technologii:

    A mnie zastanawia negowanie problemów z tego wynikających i zbywanie tego
    argumentem, że jest lepiej. Jest lepiej. Ale czy ww. problemy od tego
    znikają, mamy się nimi nie zajmować i nic nie da się poprawić ? DDT 40 lat
    temu też było zajebiste i czernobylska elektrownia jak ją budowano też
    była zajebista.

    e.

    EOT