    From: "Michał Świderek" <m...@a...com.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: net przez "kable elektryczne"
    Date: Fri, 1 Feb 2002 16:08:51 +0000 (UTC)

    Użytkownik "Lukasz Komsta" <l...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:3C451C98.A7F2810C@ariadna.pl...

    > ...nie wspominając już o tym, że taki internet sam też sieje, i niekiedy
    > zakłóca telewizory, łączność profesjonalną na pogotowiu/policji), nie
    > mówiąc już o sprzęcie krótkofalowców. W UE są odpowiednie normy co do
    > zakłóceń, u nas jeszcze niestety nie ma. Dlatego taka firma wybiera
    > sprzęt delikatnie mówiąc badziewny. Tam, gdzie wprowadzono testowo tą
    > technologię, szum w zakresie 1-50 MHz wzrastał o 30 dB i np. I programu
    > na falach długich słuchało się bardzo ciężko.
    >
    > A ja się zastanawiam, czy nie taniej jednak pociągnąć w budynku skrętkę,
> [...]

    Drodzy kochani malkontenci!!!

    Jestem ciekawy kto rozpowszechnia takie plotki o baaardzo dużych
    zakłóceniach na sieci energetycznej? Czy któryś z was kiedykolwiek zbadał
    zjawisko wprowadzania przez urządzenia elektryczne zakłóceń
    szerokopasmowych??
    Chyba nie bo nikt z was by nie rozsiewał takich bzdur!!!

    Gratuluję również pojęcia o pasmach radiowych: jeżeli już mówimy o falach to
    akurat jesteśmy na falach krótkich w zakresie 1,5 - 30MHz.

    Akurat urządzenia zainstalowane przez STOEN mają wszelkie certyfikaty
    europejskie jeżeli chodzi o kompatybilność elektromagnetyczną.

    Pozdrawiam

    MS