    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Subject: Re: nowe drogi
    Date: Wed, 22 Sep 2021 10:30:09 +0200

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.
    pl...
    Pan J.F napisał:

    >Odwrotnie. Cały czas miałem na myśli wyłącznie betonowy rdzeń
    >budynku,
    >do którego później dokłada się "technikami swobodnymi" stropy pięter.

    A, to calkiem co innego.
    Nie znam sie ... ale mozna tak sobie zalac wysoki słup?
    Czy sie okaze, ze cisnienie hydrostatyczne szalunki na dole rozwali,
    albo przy wolniejszym tempie - dolne partie betonu jeszcze slabo
    zwiazane i popekaja pod naciskiem gornych partii?

    A spieszyc ... jest sie po co, jesli potem i tak bedzie jeden strop na
    tydzien?

    >Teraz przypomniał mi się *najwolniej* budowany warszawski wieżowiec,
    >ten przy Placu Bankowym (primo voto Dzierżyńskiego). Funadamenty lali
    >zdaje się już za Bieruta. Planowaną wysokość osiągnął chyba pod
    >koniec
    >Gomułki, może trochę póżniej. Z końcem Gierka były już nawet elewacje
    >-- wtedy w kolorze różowopomarańczowym. Potem rozebrano je w pierony,

    ja pamietam taki jeden budynek na PWr - zaczeli budowe, zrobili
    szkielet, postal pare lat, zburzyli, postawili nowy szkielet i
    budynek.
    Na szczescie niewielki, to i straty male.

    J.