    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: o kropelce ... hybryda
    Date: Fri, 26 Feb 2021 10:17:24 +0100

    dyskusyjnych:s1a658$cgm$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 25-02-2021 o 20:30, J.F. pisze:

    >No to pod górkę nie wystarczy pewnie nawet na 30 km.

    >Przejechał, bo silnik zazwyczaj odzyskiwał energię, a nie ją zużywał.
    >Pewnie w stosunku 70:30.

    >Pod górkę będzie stosunek 1:99.

    >Na jakiej podstawie?
    >W elektryku widać po zużyciu górki, których istnienia nawet sobie nie
    >uświadamiałeś.

    Nie pamietam juz dokladnie, ale wydaje mi sie, ze od Krakowa trasa
    jest pagorkowata, ale bez jakiegos wyraznego wzniosu.

    Wiec jesli po tej trasie jechal do Krakowa na pradzie, to i w
    przeciwna strone dalby rade.
    A potem bateria by zdechla, zostalby odcinek pod gore ... ale krotki.
    Nawet jesli pod gore silnik by palil 12/100, to na 30 km juz tak wiele
    nie spali.

    Google podpowiada, ze Krakow ma wysokosc 190-300m, Rabka 500-560m,
    Zakopane 750-1100m ... przyjmijmy raczej te nizsze wartosci.
    No - widac, ze ciagle "pod gorke" ...

    ale z drugiej strony - podniesienie 2 ton na 550m - 11MJ czyli ~3kWh.
    A bateria ma 13...

    no chyba, ze jeszcze inaczej liczyc - 13+3=16kWh starczylo na 80km, a
    w druga strone bedzie tylko 10kW na pokonanie oporow ruchu ...
    na 50-60km starczy, a potem benzyna w ruch ... a do celu jeszcze
    drugie tyle ...

    >Z górki silnik elektryczny działa znakomicie, ale każda górka zabija
    >baterię od razu.

    a tu jeszcze ten niuans ze z Zakopanego mozna odzyskac troche energii
    ... ale bateria pelna :-)
    Ale ... czy z Zakopanego jest ostry zjazd ?

    J.