  • Data: 2021-02-26 17:13:02
    Temat: Re: o kropelce ... hybryda
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26-02-2021 o 16:35, J.F. pisze:

    > O czym Ty gadasz ? :-P
    > Odzysk masz, jak jest co odzyskiwac.

    No właśnie.
    Po mieście jest, więc wtedy masz 60 km zasięgu na prądzie.
    Jak miasta nie ma, nie jedziesz po drodze wojewódzkiej, gdzie co chwilę
    hamujesz, to nie ma odzysku, więc zasięg masz 40 km.

    > A na trasie ... nie hamuje, bo i po co :-)
    > Energia nie trafia wiec do baterii, wiec nie pomaga pokonac dystansu :-)

    No właśnie.
    I od tych 40 km odejmuj zwiększone zużycie pod górkę.

    > Ale ja o czym innym chcialem - jazda po plaskiej drodze z predkoscia np
    > 100km/h wymaga troche mocy, z 10kW.
    > Jesli ewentualny odzysk nie dostarczy wiecej mocy, to nie ma co
    > doladowywac.

    I dlatego maksymalnego zasięgu nie zrobisz.

    > mam watpliwosci czy takie "kazde". Kazde sie nie oplaca :-)

    Ale tak to działa.

    > Naprawde nie rozumiesz o czym mowa ?
    >
    > Jest lagodny zjazd w dol.
    > Spaliniaka puszczam na luz i on sobie jedzie te 100km/h, ktore mi akurat
    > odpowiada.
    > Czyli energia ze zmiany wysokosci akurat starcza na pokonanie oporow
    > powietrza i opon.
    >
    > Jade elektrycznym, tez 100km/h ... co niby ma sie odzyskac?

    Będzie hamował silnikiem, o ile tego nie wyłączysz.

    > Brak napedzania, to po chwili odzyskiwania stane i jaki z tego zysk ?

    Żaden.
    Ale i tak większy niż przy spaliniaku.
    Taka hybrydowa skodzina jest w stanie przez 47% jechać bez włączonego
    silnika spalinowego.
    Pewnie na tym ten zysk. ;-)

    > Czesciej bede w Karpaczu niz w Zakopanem :-)

    A co ma piernik do wiatraka?
    Dyskutujemy ile spali hybryda z Krakowa do Zakopanego, oraz jak daleko
    NA TEJ TRASIE, dojedziesz na prądzie.

    A Ty wyskakujesz z Karpaczami....