  • Data: 2021-02-26 16:35:21
    Temat: Re: o kropelce ... hybryda
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:s1avgv$d05$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 26-02-2021 o 14:48, J.F. pisze:

    >O czym Ty gadasz?
    >Po mieście odzysk masz, więc zasięg większy, niż bez odzysku czyli na
    >płaskim na trasie.

    O czym Ty gadasz ? :-P
    Odzysk masz, jak jest co odzyskiwac.

    Czyli np w miescie naciskam hamulec, energia kinetyczna zamienia sie
    na elektryczna i trafia do baterii.
    Potem naciskam gaz, energia z baterii rozpedza mi samochod - trace
    tyle, co na sprawnosci calego ukladu - czyli ze 30%.

    A na trasie ... nie hamuje, bo i po co :-)
    Energia nie trafia wiec do baterii, wiec nie pomaga pokonac dystansu
    :-)

    Ale ja o czym innym chcialem - jazda po plaskiej drodze z predkoscia
    np 100km/h wymaga troche mocy, z 10kW.
    Jesli ewentualny odzysk nie dostarczy wiecej mocy, to nie ma co
    doladowywac.

    >LOL !!!!
    >Naprawdę nie rozumiesz o czym mowa?
    >Każde zdjęcie nogi z pedału gazu, w hybrydzie WYŁĄCZA w ogóle silnik
    >spalinowy.

    mam watpliwosci czy takie "kazde". Kazde sie nie oplaca :-)

    >I nawet na płaskim rozpoczyna się hamowanie silnikiem elektrycznym i
    >odzysk.

    Naprawde nie rozumiesz o czym mowa ?

    Jest lagodny zjazd w dol.
    Spaliniaka puszczam na luz i on sobie jedzie te 100km/h, ktore mi
    akurat odpowiada.
    Czyli energia ze zmiany wysokosci akurat starcza na pokonanie oporow
    powietrza i opon.

    Jade elektrycznym, tez 100km/h ... co niby ma sie odzyskac?

    >Do odzysku nie potrzeba pagórków nawet, wystarczy brak napędzania.

    Naprawdę nie rozumiesz o czym mowa? :-P

    Brak napedzania, to po chwili odzyskiwania stane i jaki z tego zysk ?

    >Jakie 3?
    >Powinieneś 30.

    powinienem 3kWh, bo taka jest energia potencjalna 2 ton podniesionych
    o 550m.

    Tyle dodatkowej energii dostarcza zjazd z Zakopanego.

    >I?
    >Zaczyna się pod górę?

    Bardziej plasko, tzn pagorkowato.

    >Zresztą Zakopane to nie Karpacz, więc przestań bredzisz.
    >Górki się kończą pod Krakowem.

    Czesciej bede w Karpaczu niz w Zakopanem :-)
    A tam uklad taki, ze jadac z gory jest co odzyskiwac ... ale baterie
    pelne :-)

    I trzeba grzac hamulce :-(

    >Ale wpływ na spalanie jest miminalny.
    >W elektrycznym silniku - ogromny.

    No wlasnie ostatnio patrzylem w komputer i jakos tak malo spalil, a
    przeciez start niewysoko, a trasa ponad 100km.

    I tak jestem ciekaw - trasa prowadzaca w dol pomogla, czy bardziej ten
    tlok na drodze, przez ktory jechalem 70km/h :-(

    J.