eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyo kropelce ... hybryda › Re: o kropelce ... hybryda
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!ecngs!feeder2.ecngs.de!178.20.174.213.MISMATCH!feeder1.fe
    ed.usenet.farm!feed.usenet.farm!aioe.org!news.chmurka.net!.POSTED.c140-222.icpn
    et.pl!not-for-mail
    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: o kropelce ... hybryda
    Date: Fri, 26 Feb 2021 10:41:14 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <s1afnq$hlb$1$Cav@news.chmurka.net>
    References: <6037d430$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <s18ki6$gl7$2$Cav@news.chmurka.net>
    <6037e802$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <s18rgg$l34$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6037fac4$0$24048$65785112@news.neostrada.pl>
    <s1a658$cgm$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6038bca5$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: c140-222.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 26 Feb 2021 09:41:14 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
    posting-host="c140-222.icpnet.pl:85.221.140.222";
    logging-data="18091";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.7.1
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Antivirus: Avast (VPS 210225-6, 25.02.2021), Outbound message
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <6038bca5$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2691959
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 26-02-2021 o 10:17, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:s1a658$cgm$1$C...@n...chmurka.net...
    > W dniu 25-02-2021 o 20:30, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup W dniu 25-02-2021 o
    >> 19:10, J.F. pisze:
    >>>>>>> https://www.youtube.com/watch?v=Wt7EjkI7bLQ
    >>>>>>> 0.8l/100 km ... niezly wynik.
    >>>>
    >>>>>>> Ciekawe jak wyszloby pod gorke ... 3l ?
    >>>
    >>>>>> Prędzej 13.
    >>>
    >>>>> Ciagle zakladam, ze z 60-80km na pradzie, tylko sama koncowka na
    >>>>> benzynie...
    >>
    >>>> 60-80 na prądzie pod górkę?
    >>>> To jaką to ma baterię?
    >
    >>> Jesli dobrze wychwycilem - 13kWh,
    >> No to pod górkę nie wystarczy pewnie nawet na 30 km.
    >
    >>> ponad 80km z Zakopanego przejechal.
    >
    >> Przejechał, bo silnik zazwyczaj odzyskiwał energię, a nie ją zużywał.
    >> Pewnie w stosunku 70:30.
    >
    >> Pod górkę będzie stosunek 1:99.
    >
    >>> To zakladam, ze z Krakowa w strone Zakopanego jakis podobny dystans
    >>> by przejechal ...
    >> Na jakiej podstawie?
    >> W elektryku widać po zużyciu górki, których istnienia nawet sobie nie
    >> uświadamiałeś.
    >
    > Nie pamietam juz dokladnie, ale wydaje mi sie, ze od Krakowa trasa jest
    > pagorkowata, ale bez jakiegos wyraznego wzniosu.

    Zobacz różnicę wysokości Krakowa i Zakopanego, to wystarczy.
    Wznios nie musi być wyraźny, wystarczy że jest i od razu to widać na
    zużyciu.
    To nie spaliniak.

    >
    > Wiec jesli po tej trasie jechal do Krakowa na pradzie, to i w przeciwna
    > strone dalby rade.

    W życiu nie jeździłeś na prądzie, ale wiesz lepiej?
    Nie, nie dałby, różnica miedzy jazdą z górki pod górkę jest ogromna.
    Skoro z górki na prądzie zrobił o 1/3 lepszy wynik, w stosunku do
    podawanego przez producenta (60), to pod górkę z 60 km zrobi się maks.
    20-30 km na prądzie, a nie 80.

    Zwłaszcza że producent podaje to 60 do jazdy po mieście, a więc z
    wysokim odzyskiem.
    Dla hybrydy średnie zużycie prądu, policz tak gdzieś 30 kWh/100 km, pod
    górkę to z 50.

    > Google podpowiada, ze Krakow ma wysokosc 190-300m, Rabka 500-560m,
    > Zakopane 750-1100m ... przyjmijmy raczej te nizsze wartosci.
    > No - widac, ze ciagle "pod gorke" ...

    Dokładnie.

    >
    > ale z drugiej strony - podniesienie 2 ton na 550m - 11MJ czyli ~3kWh.
    > A bateria ma 13...

    Jeszcze energię na 100 km "do przodu" dodaj....

    >> Z górki silnik elektryczny działa znakomicie, ale każda górka zabija
    >> baterię od razu.
    >
    > a tu jeszcze ten niuans ze z Zakopanego mozna odzyskac troche energii
    > ... ale bateria pelna :-)


    Jak przejedzie parę km to już nie.

    > Ale ... czy z Zakopanego jest ostry zjazd ?

    Nie musi być ostry, wystarczy jakikolwiek.
    Silnik przestaje W OGÓLE zużywać energię i zaczyna ją produkować.

    Pod górkę nie ma tego efektu, a zużycie energii rośnie dwukrotnie w
    stosunku do normalnego, czyli tego "po płaskim".

    Zobacz sobie filmy z kanału YT "na prąd po polsce".
    Gość często jeździł spod Krakowa do Zakopanego i podawał zużycie w obie
    strony.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: