    From: AMX <r...@b...cy>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: odlewanie mosiądzu - jakość wyrobów i literatura
    Date: Tue, 28 May 2013 22:21:43 +0000 (UTC)

    On Mon, 27 May 2013 12:26:20 -0700 (PDT),
    Tomasz Piasecki <t...@p...fm> wrote:
    > Witajcie
    > szukam literatury, z której mogę dokształcić się w zakresie:
    > a) jakości otrzymywanych wyrobów
    > b) organizacji produkcji odlewni przy wydajności rzędu kilku tys. odlewów / zmianę
    >
    > Sylabusy AGH proponują ilość tytułów nie do przeczytania w rozsądnym czasie.

    AGH oprócz syllabusów ma też bibliotekę i *czytelnię*. Wystarczy
    pojść do czytelni wziąźć pierwszych 20 książek z tego tematu,
    przekartkować, znaleźć tę, która porusza interesujące Cię
    zagadnienia. Jeśli pierwsze 20 nie wystarcza, operację powtórzyć.
    Jedno popołudnie powinno wystarczyć aby znaleźć potrzebne
    książki. Oczywiście jeśli Twoje współrzędne geograficzne nie
    odbiegają zbytnio od współrzędnych czytelni....

    > Oryginalny problem jest taki, że zakład zużywa strasznie dużo
    > czasu na rozpędzenie linii - pierwsze ~100 odlewów (masa nieco
    > poniżej 1kg) idzie na przetopienie od razu, z następnych 50
    > daje się wybrać 20. Potem już idzie, ale jak seria ma mieć 100
    > sztuk, to mało to opłacalne.

    Napisz coś więcej o problemie. Nie jestem odlewnikiem i mam
    mgliste pojęcie o zakładzie odlewniczym ale bardzo mnie to
    ciekawi. Pytanie podstawowe: na czym polega różnica między
    produkcją pierwszych 100 szt od następnych 50 i kolejnych 50?
    Inna temperatura wlewanego metalu czy inne czynniki?

    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy