  • Data: 2021-11-17 13:22:13
    Temat: Re: osłona na s-kę
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie chcę zgadywać jak wygląda proces zużywania się bezpiecznika.
    > Ale zakładam, że jakieś znaczenie może mieć nadpalanie się styków
    > przy rozłączaniu obciążenia. Jeśli skutkiem tego, rośnie rezystancja,
    > to może się toto zagrzać, a wręcz zapalić. Tak sobie postraszę trochę,
    > by na zimne dmuchać.

    To trochę nie tak.
    Fizyczna wytrzymałość to jedno, a gwarantowana wytrzymałość to drugie.
    Obwody safety przykładowo liczy się z uwzględnieniem ilości zadziałań i
    jeżeli wychodzi, że prawdopodobieństwo awarii rośnie zbyt mocno w danym
    okresie eksploatacyjnym danego podzespołu, to należy w dokumentacji
    uwzględnić jego wymianę przed "teoretycznym zużyciem". Tak bardzo w
    uproszczony sposób.

    Z bezpiecznikami może być podobnie. Gwarantują 100 "wyłączeń
    nadprądowych", a w praktyce wytrzyma 10000 "wyłączeń ręcznych", bo prądy
    przecież nie zwarciowe, a mechanicznie daje radę.

    Miłego.
    Irek.N.