  • 321. Data: 2023-04-28 07:13:09
    Temat: Re: [ot] jaki serwer usenet
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jako rodzic widzę umieranie e-maila.
    Pomiędzy rodzicami "tylko komunikatory". Przy czym wszędzie inny.
    Z instytucji jakieś "elektroniczne dzienniczki" itp. itd. Znów wszędzie inny (masz
    farta, jeśli powiadomienia na mail są rozsyłane,
    a super farta jeśli w mailu powiadamiającym jest treść wiadomości do Ciebie).

    A propos What'sAppa: co polecasz do archiwizacji? Jeśli za parę lat będzie potrzebne,
    że tamta wiadomość od pracodawcy to był
    mobbing ? ;-)

    -----
    > W zasadzie wszystko załatwiane jest gra grupach whatsappowych - włącznie z
    komunikacją ze szkołą dzieci i innymi rodzicami.

  • 322. Data: 2023-04-28 11:47:06
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie w PC. Stwierdzi że go nie ma (PC - urządzenia nagrywania).

    No w PC to tak. Mówię o smartfonie.

    --
    Chłopak odprowadza dziewczynę do domu. Ona go pyta:
    - Gdzie następnym razem się zobaczymy?

  • 323. Data: 2023-04-28 12:34:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Arnold Ziffel napisał:

    > Można sobie tworzyć ręcznie, byle faktycznie tego pilnować. Inaczej się
    > rozjedzie.
    >
    > Ja nie jestem aż takim control freakiem, pozwalam właścicielowi hierarchii
    > kontrolować grupy.

    Ja bym ujął to tak: "jestem leniwy, nie będę ręcznie robił tego, co może za
    mnie zrobić komputer, poza tym nie zamierzam się surmaczyć w hierarchii pl".
    Czy to nie lepiej oddaje stanowisko rozsądnego admina?

    --
    Jarek

  • 324. Data: 2023-04-28 12:36:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Arnold Ziffel napisał:

    > Na niektórych grupach jest tylko spam.

    To może przykład takiej grupy, gdzie jest spam, ale pochodzi z innego
    źródła niż Google Groups.

    > Ale tak, do pl.* chyba spamerzy jeszcze masowo nie dotarli.

    I pewnie już nie dotrą. Podejrzewam nawet, że aktualni spamerzy mogą
    nie mieć świadomści, że spamują Usenet. Googel Groups, to dziwne
    urządzenie. Każda grupa jest jednocześnie listą dyskusyjną. Mnie 18
    lat temu zapisano do jednej takiej listy (dało się per procura),
    przychodziły stamtąd maile. Ale sprawdziłem -- da się też czytać i pisać
    (nie będąc zapisanym do listy) jak na groupy usenetowe. Więc te usenetowe,
    jak pl.misc.elektronika, też pewnie można zasubskrybować i dostawać
    wszystko mailem. A także wysyłać mailem spam, który pojawi się w Usenecie.

    --
    Jarek

  • 325. Data: 2023-04-28 12:38:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Arnold Ziffel napisał:

    > Po co przyszły pracodawca ma czytać moje posty na Usenecie?

    Kilkanaście lat temu dostawałem mailem intratne propozycje od headhunterów,
    z odniesieniem w cytatach wprost do Usenetu. Ale ja nie pisuję tu rzeczy,
    których należałoby się wstydzić, więc to pytanie i cały problem anonimowości
    mało mnie dotyczy.

    > Jak będzie to w moim interesie, to sam mu wydrukuję :)

    Pracodawca, któremu trzeba drukować internet? Trochę mi Nowogrodzką zalatuje.

    --
    Jarek

  • 326. Data: 2023-04-28 13:14:27
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Fri, 28 Apr 2023 12:38:06 +0200, Jarosław Sokołowski pisze:
> [...]
    > których należałoby się wstydzić, więc to pytanie i cały problem anonimowości

    Co ciekawe, jedna firma headhunterska do dziś spamuje pl.test. Od lat
    zachodziłem w głowę, jaki mają w tym cel. Domyślam się, że to autorski
    patent na zwiększenie ,,visibility".

    > Pracodawca, któremu trzeba drukować internet? Trochę mi Nowogrodzką zalatuje.

    Jak celować, to wysoko.

    k.

  • 327. Data: 2023-04-28 13:21:46
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Arnold Ziffel w
    e.invalid
    > Wymiatało po mniej więcej 4 latach (1415 dni), a dokładniej po
    > zapełnieniu czterech buforów po 1 GiB każdy (co następowało mniej
    > więcej co 4 lata). Dlatego tak mało. Od 1 kwietnia już nie wymiata (4
    > GiB zwiększyło się do 36 GiB). Zerknij w statystyki CNFS:
    > http://news.chmurka.net/#SerwerStatystyki

    usiluje wydumac z tabeli dlaczego np. w grupie *128* ("bezprzewodowe", jak
    wyzej) jest taka sytuacja, jak u mnie w czytniku, tzn. nie ma posta
    rozpoczynajacego temat (jest od razu i tylko post z "Re"):
    https://imgsh.net/a/IxNgjFh.png
    (ale to w sumie i oczywiscie drobiazg)

    imo: a zmiana serwera przymusowo i wybitnie przysluzyla sie do wyczyszczenia
    ton zalegajacych w czytniku postow z wszystkich grup. Maja byc od 2019? i b.
    dobrze :) Doslownie tylko pare b. waznych, niemal encyklopedycznych,
    tematow
    przeszlosciowych zarchiwizowalem. No problem.
    bogzaplac za prowadzenie serwera.

  • 328. Data: 2023-04-28 13:22:34
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał(a):
> [...]
    > pisuję tu rzeczy, których należałoby się wstydzić, więc to pytanie i
    > cały problem anonimowości mało mnie dotyczy.

    To była inna epoka. Teraz Usenet jest trudno googlalny bo poznikały webowe
    archiwa. Niektóre posty mogą wyskakiwać dzięki grupy.egospodarka.pl ale
    tylko niektóre.

    > Pracodawca, któremu trzeba drukować internet? Trochę mi Nowogrodzką
    > zalatuje.

    Akurat na Nowogrodzkiej dobrze umieją korzystać z Internetu, nawet za
    dobrze.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 329. Data: 2023-04-28 13:33:48
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Fri, 28 Apr 2023 13:22:34 +0200, Grzegorz Niemirowski pisze:
    > To była inna epoka. Teraz Usenet jest trudno googlalny bo poznikały webowe
    > archiwa. Niektóre posty mogą wyskakiwać dzięki grupy.egospodarka.pl ale
    > tylko niektóre.

    Jeszcze grupy.senior.pl. :)

    > Akurat na Nowogrodzkiej dobrze umieją korzystać z Internetu, nawet za
    > dobrze.

    Enkapsulacja w celulozie (nie mylić z owijaniem w bawełnę) nie wyklucza
    użyteczności w zakresie tu omawianym.

    k.

  • 330. Data: 2023-04-28 13:39:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krzysztof Gajdemski napisał:

    > Co ciekawe, jedna firma headhunterska do dziś spamuje pl.test.
    > Od lat zachodziłem w głowę, jaki mają w tym cel. Domyślam się,
    > że to autorski patent na zwiększenie "visibility".

    Też nie sądzę, by chodziło o żywych czytelników. Od tego jest
    pl.praca-oferowana (gdzie też są). Czyli nadzieja na lepsze
    indeksowanie przez roboty. Ja zwróciłem uwagę na to, że dorobili
    się nowatorskiej metody wysyłki. Ich ogłoszenia zawsze są świeże
    i nie powtarzają się. Supersedes? Jakoś nigdy nie sprawdzałem.

    Bardzo wysoko nie trzeba, żeby chybić.

    --
    Jarek