  • Data: 2021-09-18 22:46:05
    Temat: Re: pan od ZX Spectrum nie żyje
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Niedawno pojawił sie też ciekawy filmik o Ferranti, producencie sławnego
    > ULA do spektruma, dzięki któremu cene udało się zbić do minimum (no i
    > użyciu w połowie uszkodzonych kości RAM)
    Mam coś ciekawszego, ZX-81 lata w kosmosie :)
    "Do dziś komputer ten znajduje sie w ofercie amerykańskiej firmy Zebra
    Systems, która ciagle posiada spore zapasy tego komputera pochodzące
    jeszcze z czasów produkcji dla Sinclaira. Zebra oferowała komputery
    ZX-81 firmom zajmującym się projektowaniem własnych sterowników dla
    konkretnych maszyn, a w 2006 roku dostarczyła amerykańskiej agencji
    kosmicznej NASA kilkanaście sztuk ZX-81, które zostały wykorzystane jako
    sterowniki do urządzen znajdujących się na międzynarodowej stacji
    kosmicznej. Tak naprawdę pojawienie się właśnie wspomnianego Rasberry Pi
    i podobnych mu platform zakończyły życie ZX-81, a firma Zebra System
    sprzedaje posiadane, fabrycznie nowe zestawy do samodzielnego montażu
    ZX-81 już jako komputery kolekcjonerskie w cenie 499 USD, a komputery są
    zapakowane w fabryczne pudełka."

    https://www.dobreprogramy.pl/@macminik/sinclair-czes
    c-iv-zx81-poczatek-szalenstwa,blog,57931

    --
    Janusz