eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypoczekamy i zaglosujemy :) › Re: poczekamy i zaglosujemy :)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: poczekamy i zaglosujemy :)
    Date: Wed, 17 Mar 2010 22:08:05 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 78
    Message-ID: <hnrgbm$i6t$1@inews.gazeta.pl>
    References: <hnrek0$ttb$1@newsfeed.net.icm.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: cyberdyne-t3.futrzak.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1268860086 18653 82.210.140.98 (17 Mar 2010 21:08:06 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 17 Mar 2010 21:08:06 +0000 (UTC)
    X-User: futrzak1966
    In-Reply-To: <hnrek0$ttb$1@newsfeed.net.icm.edu.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2265091
    [ ukryj nagłówki ]

    meerkat pisze:
    > http://motoryzacja.interia.pl/news/1000-radarow-i-5-
    zl-za-litr,1452924

    Mógłbyś łaskawie spróbować wyostrzyć ten przekaz, ponieważ póki co nie
    ma w nim żadnego sensu.
    <cite>
    1000 radarów i 5 zł za litr

    Latem litr benzyny będzie kosztował 5 zł! Szykuje się drastyczna
    podwyżka cen ubezpieczeń OC! Za przekroczenie prędkości w terenie
    zabudowanym zapłacimy mandat w wysokości 4 tysięcy złotych!

    Złe wiadomości sprzedają się o wiele lepiej niż dobre, więc nie ma
    tygodnia, by nie straszono zmotoryzowanych Polaków zapowiedziami
    fatalnych dla nich decyzji lub wydarzeń. Autorzy sensacyjnych doniesień
    powołują się zazwyczaj na anonimowe źródła. Bliżej nieokreślone plany
    awansują do rangi faktów, a czyste spekulacje uznaje się za rzetelne
    analizy.

    Problem części

    Od paru dni kierowcy są straszeni informacją o grożącym im ogromnym
    wzroście kosztów utrzymania samochodów, spowodowanym wygaśnięciem
    unijnych przepisów, dopuszczających naprawianie pojazdów, bez obawy o
    utratę gwarancji, w niezależnych serwisach i przy użyciu nieoryginalnych
    części.

    Wydawało się, że po oficjalnym dementi przedstawicieli Komisji
    Europejskiej, którzy zapewnili, że nowe rozporządzenia będą dla
    zmotoryzowanych co najmniej równie korzystne jak poprzednie, sprawa
    ucichnie. Nie ucichła. Zupełnie niespodziewanie odżyła w serwisach
    radiowych. Autorzy tego lekko już nieświeżego "niusa" sugerowali
    (zapewne z pośpiechu lub niewiedzy, bo trudno przypuszczać, że dla
    rozmyślnego wywołania zamieszania), iż rzekomy zakaz korzystania z
    części nie oryginalnych dotyczy wszelkich napraw, nie tylko tych
    gwarancyjnych.

    Idąc tym tropem, o opinię na temat skutków zmiany obowiązujących obecnie
    w UE przepisów pytali taksówkarzy, czyli ludzi z racji wieku pojazdów,
    którymi jeżdżą, tak naprawdę raczej średnio problematyką napraw
    gwarancyjnych zainteresowanych. A taksówkarze, nie bardzo wiedząc i
    rozumiejąc o co chodzi, tę opinię wyrazili. Wiadomo, jaką...

    Kto na tym straci?

    Przypuśćmy jednak, że wspomniany przepis o tzw. GVO rzeczywiście
    wygaśnie i nie zostanie zastąpiony nowym, podobnym. Kto na tym straci?

    Na pewno koncerny samochodowe, bo wzrosną pokrywane przez nich koszty
    obsługi gwarancyjnej aut. Również producenci zamienników, bo spadnie
    popyt na oferowany przez nich towar oraz niezależne serwisy, gdyż
    odejdzie od nich część klientów. A właściciele samochodów? Oni powinni
    być wręcz zadowoleni, że w ich autach podczas napraw gwarancyjnych będą
    montowane wyłącznie części z najwyższej półki. Po kieszeni zostaną
    uderzeni jedynie ci, którzy dotychczas, również w okresie gwarancji,
    omijają ASO. Jak mocne będzie jednak to uderzenie?

    Załóżmy, że przegląd (i ewentualna dokonywana w jego ramach naprawa)
    gwarancyjny w niezależnym serwisie jest tańszy od identycznej usługi
    wykonywanej w ASO średnio o 500 zł. W Polsce rocznie sprzedaje się około
    300 tys. nowych samochodów. Gdyby wszyscy ich nabywcy korzystali obecnie
    z niezależnych warsztatów i musieli przenieść się do ASO, wówczas koszty
    utrzymania aut poniesione przez tę grupę osób (i firm) wzrosłyby rocznie
    o ok. 150 mln zł. Skąd zatem wzięła się powielana w niektórych mediach
    kwota 1,5-2 mld zł?

    Złe wiadomości sprzedają się lepiej. Takie jest zbójeckie prawo rynku,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ale nawet strasząc, warto zachować odrobinę przyzwoitości i zdrowego
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    rozsądku.
    ^^^^^^^^
    </cite>

    Najwyraźniej sie pogubiłeś - to co najważniejsze zostało podkreślone.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: