  • Data: 2009-03-13 22:04:46
    Temat: Re: podgrzewacz przepływowy a regulator mocy
    Od: Padre <P...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    nuclear2001 pisze:
    > Witam
    >
    > mam na stanie podgrzewacz przepływowy DAFI 4.5kW firmy Formaster, i chciałem
    > sie zapytać, czy ktoś go rozkręcał, i może mnie upewnić że będize on
    > poprawnie współpracował z tyrystorowym regulatorem mocy.

    Ciekawe co chcesz uzyskać, z mojej praktyki nawet 4,5kW ledwie pozwala
    uzyskać rozsądną ilość ciepłej wody. Sam mechanizm załączania jest na
    tyle prymitywny i ma taką histerezę że podgrzewacz z zasady pracuje
    dobrze przy jednym przepływie wody zbliżonym do maksymalnego.
    Zastosowanie regulatora elektronicznego wiązało by się z koniecznością
    wykrywania zdecydowanie mniejszego przepływu wody albo układu który
    stale utrzymywał by zadaną temperaturę korzystając wyłącznie z
    termistora wykrywającego przegrzanie ponad zadaną temperaturę po
    zatrzymaniu przepływu wody. Taka konstrukcja w wykonaniu amatorskim
    byłaby jednak mało bezpieczna.